قیمت بتن پیش ساخته چقدر است؟

قیمت بتن پیش ساخته چقدر است؟

پیشرفت تکنولوژی و روی کار آمدن روش های جدید برای ساختمان سازی، باعث شده تا روش های قدیمی و سنتی جهت ساخت و ساز کمتر مورد استفاده قرار گیرند. بتن پیش ساخته، یکی از انواع مصالح ساختمانی است که در عصر امروز در امر ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرند. این بتن ها در واقع قطعاتی هستند که در محیط های خارج از پروژه ساخته می شوند و پس از حمل در محل پروژه نصب و اجرا خواهند داشت. قیمت بتن پیش ساخته، یکی از دغدغه های اصلی صاحبان پروژه ها است. بسته به نوع عضو انتخابی ساخته شده در کارخانه ها، قیمت ها و عوامل موثر بر روی آن ها متفاوت خواهد بود. از این رو در ادامه مقاله قصد داریم در مورد قیمت قیمت انواع قطعات پیش ساخته و عوامل موثر بر روی آن ها با شما صحبت کنیم.

بتن پیش ساخته چیست؟

بتن پیش ساخته به تمامی عضوها و قطعاتی گفته می شود که در محیط کنترل شده مانند کارخانه و کارگاه تولید می شوند و می توانند پس از حمل به محل پروژه، نصب شوند. بتن های پیش ساخته دارای تنوع بالایی هستند و عضوهای بسیار متنوعی را شامل می شوند. از جمله آن ها می توان به ستون بتنی، تیرهای بتنی، دیوارهای پیش ساخته، کفپوش ها و دیوارپوش ها اشاره کرد که هر کدام دارای تنوع بالایی هستند.
انتخاب بتن پیش ساخته می تواند در هزینه های پروژه صرفه جویی کند و باعث کاهش نیاز به نیروهای کار شود. قطعات بتن پیش ساخته، نسل جدیدی از مصالح ساختمانی هستند که در بسیاری از ساختمان های مدرن از جمله خانه های بتنی پیش ساخته به کار می روند. به طوری که می توان تمامی بخش های ساختمان را بدون بتن ریزی درجا، با کمک بتن های پیش ساخته طراحی نمود.

قطعات بتنی - ام ک بتن

قیمت ستون بتنی پیش ساخته چقدر است؟

ستون بتنی پیش ساخته، یکی از انواع ستون های پیش ساخته است که با توجه به آرماتوربندی با بتن و دیگر مصالح در کارخانه ها ساخته می شود. نقش اصلی ستون ها پشتیبانی از شاخه ها و تیرهای موجود در ساختمان است. از این رو مقاومت ستون های بتنی تاثیر زیادی روی کیفیت ساختمان و استحکام آن دارد. ستون های بتنی پیش ساخته را می توان در مدل های مختلفی از جمله بیضی شکل، مستطیلی شکل، مدور و … سفارش داد. بر اساس نظر کارفرما امکان سفارشی سازی مدل و ابعاد ستون های بتنی پیش ساخته نیز وجود دارد.
قیمت ستون بتنی پیش ساخته تحت تاثیر عوامل بسیار متنوعی است. به همین خاطر نمی توان قبل از بازدید از محل پروژه و مشخص کردن شرایط ستون های مناسب پیش ساخته برای نصب در ساختمان، در مورد قیمت صحبت کرد. با این حال در ادامه قصد داریم در مورد عوامل موثر روی قیمت ستون بتنی پیش ساخته با شما صحبت کنیم.

  • برند تولید کننده

برند تولید کننده عامل اصلی قیمت گذاری روی بتن های پیش ساخته است. بدیهی است که قیمت بتن پیش ساخته ای که توسط برندهای خارجی تولید شده باشد، بالاتر از بتن های پیش ساخته ایرانی است. دلیل این موضوع هم هزینه های واردات است. البته در برخی از موارد کیفیت بتن های پیش ساخته تولیدی توسط برخی از برندها، باعث ایجاد تفاوت در قیمت آن ها می شود.

  • کیفیت و عیار بتن استفاده شده برای ساخت

بتن ماده اولیه اصلی برای ساخت بتن پیش ساخته است. بدیهی است که قیمت بتن پیش ساخته تاثیر زیادی از کیفیت و قیمت اولیه بتن می گیرد. از این رو قیمت ستون بتنی پیش ساخته تحت تاثیر کیفیت و عیار بتن استفاده شده و سایر مواد اولیه نیز هست.

  • ابعاد ستون بتنی

ابعاد ستون بتنی بر اساس ساختار ساختمان و متراژ آن مشخص می شود. این ستون ها می توانند به صورت تکی و یا چند عددی در ساختمان نصب شوند. بدیهی است که ابعاد ستون های بتنی تحت تاثیر تعداد آن ها نیز هست. به هر حال قیمت ستون بتنی پیش ساخته تحت تاثیر ابعاد آن می باشد.

  • دوام و استحکام در نظر گرفته شده برای ستون بتنی

با توجه به تعداد طبقات ساختمان، بار مرده قابل تحمل و سایر شرایط، دوام و استحکام ستون های بتنی نیز با هم متفاوت است. هر چقدر دوام و استحکام در نظر گرفته برای ستون بتنی بیشتر باشد، نوع مصالح به کار رفته در آن نیز متفاوت تر و باکیفیت تر بوده و در نهایت قیمت بتن پیش ساخته بالاتر می رود.

  • نوع فروش تکی یا عمده

در صورتی که برای پروژه های ساختمانی نیاز به خرید بتن پیش ساخته به صورت تکی باشد، هزینه خرید نسبتا بالا خواهد رفت؛ اما برای خرید عمده می توان با قیمت مناسب تری اقدام به خرید بتن پیش ساخته کرد.

قیمت تیر بتنی پیش ساخته چقدر است؟

تیرهای بتنی یکی از مهم ترین اجزا در ساختمان سازی محسوب می شوند. تیر بتنی پیش ساخته که به صورت L و T قابل تولید است، می تواند به صورت افقی و عمودی در سازه ها نصب شود. وظیفه اصلی تیرها، منتقل کردن بار وارد شده به سازه به ستون است تا ستون بتواند ایمنی سازه را چندین برابر کند. تیر بتنی پیش ساخته در محل کارخانه و بر اساس نظر مشتری در شکل ها و ابعاد متفاوت قابل تولید است.
تمامی جوانب کار در حین ساخت تیرهای بتنی پیش ساخته باید مورد بررسی قرار گیرند. مقاومت کافی تیر بتنی پیش ساخته، می تواند تا حد زیادی روی کیفیت سازه تاثیر بگذارد. از این رو ساخت تیرهای بتنی در یک محیط مناسب، با عیار بتن عالی و همچنین توجه به ساختار مناسب تیرهای بتنی پیش ساخته از اهمیت بسیار زیادی دارد. قیمت تیر بتنی پیش ساخته نیز تحت تاثیر عوامل بسیار متنوعی است. شما باید ضمن در نظر گرفتن این فاکتورها که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم، با کارشناسان فروش تیرهای بتنی پیش ساخته ارتباط بگیرید و در مورد قیمت استعلام خود را انجام دهید.

  • کیفیت بتن به کار رفته

کیفیت و عیار بتن به کار رفته برای ساخت تیر بتنی پیش ساخته، می تواند عاملی موثر بر روی قیمت باشد. بدیهی است که هر چقدر کیفیت بتن بیشتر باشد، قیمت نیز بالاتر خواهد رفت.

  •  ابعاد تیر بتنی پیش ساخته

بدیهی است که ابعاد عامل اصلی برای تعیین قیمت بتن پیش ساخته است. هر چقدر بتن بیشتری برای ساخت تیرهای بتنی به کار رفته باشد، قیمت نیز بالاتر می رود. بنابراین، ضخامت و ابعاد تیرهای بتنی عاملی مهم برای قیمت گذاری هستند. به طوری که هر چقدر ابعاد تیر بتنی پیش ساخته بیشتر باشد، قیمت آن ها نیز بالاتر می رود.

  • شرکت تولید کننده

هر یک از برندهای تولید کننده تیر بتنی پیش ساخته، قیمت متفاوتی را بر اساس حجم تولیدات، کیفیت تولید و … برای محصولات خود در نظر می گیرند. از این رو قیمت تیر بتن پیش ساخته، تا حد زیادی وابسته به برند تولید کننده نیز هست.

  •  به کار رفتن مصالح دیگر در تیر بتنی

گاهی اوقات بر اساس نظر مشتری و کارفرما، می توان در تیر بتنی پیش ساخته از مصالح فلزی مانند میلگرد استفاده کرد تا مقاومت این تیرها افزایش پیدا کند. در چنین شرایطی قیمت تیر بتن پیش ساخته بالاتر خواهد رفت.

قیمت هر متر مربع دیوار بتنی پیش ساخته چقدر است؟

در گذشته امکان اجرای دیوار بتنی به صورت درجا در ساختمان ها وجود داشت. اما این موضوع محدودیت های زیادی را به وجود می آورد که مهم ترین آن ها تاثیر شرایط محیطی و دمای آب و هوا روی ساختار بتن بود. از این رو ساخت دیوار بتنی در یک محیط امن مانند کارخانه و سپس حمل آن به محل مورد نظر، می تواند راه حل منطقی تری باشد. به همین خاطر، دیوارهای بتنی پیش ساخته روی کار آمدند.
دیوار بتنی پیش ساخته، در واقع یکی از انواع عضوهای پیش ساخته است که کاربردهای متنوعی در ساختمان سازی دارد. این دیوارها در طرح ها، رنگ ها و ابعاد مختلف قابل اجرا هستند. همین موضوع باعث شده تا تقاضای مردم برای سفارش دیوار بتنی پیش ساخته بر اساس نیاز خودشان افزایش پیدا کند. قیمت دیوار بتن پیش ساخته نیز بر اساس پارامترهای مختلفی تعیین می شود. باید در نظر داشت که قیمت این محصول بر اساس متر مربع محاسبه می شود. در ادامه به عوامل موثر روی قیمت دیوار بتنی پیش ساخته اشاره می کنیم:

  •  ضخامت و ارتفاع دیوار

یکی از عوامل موثر بر روی قیمت بتن پیش ساخته، ضخامت و ارتفاعی است که برای دیوار در نظر گرفته شده است. بدیهی است که هر چقدر ضخامت دیوار بیشتر باشد، مقاومت آن سازه بتنی نیز افزایش پیدا می کند و به همین واسطه شاهد افزایش قیمت دیوار نیز خواهیم بود. ارتفاع دیوار نیز عامل موثری روی قیمت دیوار بتنی پیش ساخته است.

  •  نوع طرح روی دیوار

دیوارهای بتنی پیش ساخته را می توان به صورت ساده و بدون طرح و یا طرح دار سفارش داد که هر کدام زیبایی خاص خودشان را دارند. نوع طرح روی دیوار بتنی پیش ساخته، می تواند روی قیمت تاثیرگذار باشد. به طوری که هر چقدر پیچیدگی طرح انتخاب شده از سوی مشتری بیشتر باشد، قیمت ساخت دیوار بتنی نیز بالاتر می رود.

  •  دو رو نما یا یک رو نما بودن

دیوارهای بتنی پیش ساخته را می توان به صورت یک رو نما و دو نما سفارش داد. مدل های یک رو نما دارای طرح یک طرفه هستند، اما مدل های دو رو نما دارای طرح های دو طرفه می باشند. قیمت دیوار بتنی پیش ساخته دو رو نما بیشتر از یک رو نما است. در ادامه همچنین برای آشنایی با نماهای بتنی می توانید به مطالعه “نماهای بتنی پیش ساخته” بپردازید.

  •  خود ایستا یا نیاز به فونداسیون

دیوارهای بتنی پیش ساخته را می توان به صورت خود ایستا یا نیاز به فونداسیون سفارش داد. دیوارهای خود ایستا می توانند به تنهایی و بدون نیاز به فونداسیون در محل مورد نظر مستقر شوند. به دلیل مصالح خاص به کار رفته در آن ها، دیوارهای خود ایستا قیمت بالاتری نسبت به دیوارهای نیازمند فونداسیون دارند.

اچزای بتنی پیش ساخته - ام ک بتن

قیمت فونداسیون بتنی پیش ساخته چقدر است؟

فونداسیون بتنی پیش ساخته یکی از انواع عضوهای پیش ساخته موجود در بازار است که برای مقاوم سازی ساختمان و ساخت تیرهای چراغ برق مورد استفاده قرار می گیرند. این عضوهای پیش ساخته دارای تنوع بالایی از نظر ظاهر، طرح و ابعاد هستند. از این رو قیمت فونداسیون بتنی نیز می تواند تحت تاثیر عوامل بسیار زیادی باشد.
انتخاب فونداسیون بتنی پیش ساخته می تواند نیاز سازه ها را به اجرای فونداسیون های گران قیمت رفع کند. از این رو خود فونداسیون های بتنی پیش ساخته می توانند باعث صرفه جویی در هزینه های اجرای پروژه شوند. حساسیت این فونداسیون ها روی مقاومت سازه ایجاب می کند که افراد به کیفیت فونداسیون های بتنی پیش ساخته توجه داشته باشند و از خرید فونداسیون های بی کیفیت و با استحکام پایین خودداری کنند. در ادامه به عوامل موثر بر روی قیمت فونداسیون بتنی پیش ساخته اشاره می کنیم.

  • تعداد و سایز انکربولت

یکی از عوامل موثر بر روی قیمت فونداسیون بتنی پیش ساخته، تعداد و سایز انکربولت ها است. انکربولت ها با توجه به ساختار فونداسیون نصب می شوند. هر چقدر سایز و تعداد آن ها افزایش پیدا کند، قیمت بتن پیش ساخته نیز بالاتر می رود.

  •  قطر و تراکم آرماتور

آرماتور در واقع همان میلگردهای فولادی هستند که در بتن پیش ساخته نصب می شوند و آن را به یک سازه مقاوم تبدیل می کنند. اولین عاملی که روی قیمت فونداسیون بتن پیش ساخته تاثیر می گذارد، تراکم یا همان تعداد میلگردهای به کار رفته است که هر چقدر بیشتر باشد، قیمت نیز بالاتر می رود. قطر آرماتور نیز عاملی برای افزایش قیمت این بتن ها است.

  • عیار بتن

عیار نشان دهنده کیفیت و استحکام بتن است. هر چقدر عیار بتن بیشتر باشد، استحکام فونداسیون بتن پیش ساخته نیز بالاتر می رود و می توان شاهد افزایش قیمت بتن پیش ساخته نیز بود.

قیمت دال بتنی پیش ساخته چقدر است؟

سنگدال یا دال بتنی (Concrete Slab) یکی از انواع قطعات پیش ساخته است که با بتن و فولاد ساخته می شود. این اسلب های بتنی در ضخامت های متفاوت تولید می شوند. اگر ضخامت آن ها بالا باشد، می توان آن ها را برای سقف ها مورد استفاده قرار داد؛ اما اگر ضخامت دال های بتنی پایین تر باشد، می توان آن ها را برای سنگ فرش ها استفاده کرد. دال های بتنی دوام و استحکام بالایی دارند. به همین خاطر بسیار پرفروش تر از سایر مصالح ساختمانی هستند.
دال بتنی پیش ساخته با ترکیب میلگرد و بتن ساخته می شود. این دال ها را می توان برای کف سازی، ساخت عرضه پل و سازه های مختلف استفاده کرد. قیمت دال بتنی پیش ساخته علاوه بر اینکه به بتن و کیفیت آن وابسته است، به میلگرد به کار رفته در این محصول نیز وابسته می باشد. به طوری که اگر قیمت میلگرد در بازار افزایش پیدا کند، قیمت دال بتنی نیز بالاتر خواهد رفت. در ادامه به برخی از فاکتورهای موثر روی قیمت دال بتنی اشاره می کنیم.

  •  ترافیکی یا پیش تنیده بودن دال بتنی

دال های بتنی را می توان از نظر نحوه ساخت به دو دسته ترافیکی و پیش تنیده تقسیم بندی کرد. دال های بتنی پیش تنیده به دلیل ساختار خاصی که دارند، با قیمت بالاتری به فروش می روند. با این حال بسته به نیاز پروژه ساختمانی، باید از یکی از این دال های بتنی استفاده کرد.

  •  ابعاد و وزن دال بتنی

ابعاد دال بتنی عامل موثری روی قیمت بتن پیش ساخته است. بدیهی است که هر چقدر ابعاد دال بتنی بیشتر باشد، قیمت خرید آن نیز بالاتر می رود. ابعاد عاملی موثر روی وزن دال بتنی است. به طوری که هر چقدر ابعاد بزرگ تر باشند، وزن دال نیز بالاتر می رود و این موضوع باعث افزایش قیمت آن ها خواهد شد. استفاده از دال های بتنی پیش ساخته به عنوان یکی از قطعات مورد استفاده در خانه های پیش ساخته کاربرد دارد که برای آشنایی بیشتر با این سازه و انواع آن مطالعه مقاله “خانه پیش ساخته چیست؟” را پیشنهاد می کنیم.

قیمت کفپوش بتنی پیش ساخته چقدر است؟

کفپوش بتنی پیش ساخته، یکی از انواع عضوهای پیش ساخته ای است که از سوی کارخانه های تولیدی تولید می شود و می تواند به عنوان کفپوش در ساختمان ها و محیط های بیرونی مورد استفاده قرار گیرد. کفپوش های بتنی پیش ساخته به دلیل داشتن رنگ خنثی، قیمت مناسب، مقاومت در برابر تغییرات دما، عایق حرارت و رطوبت بودن محبوبیت بسیار زیادی در میان مردم پیدا کرده اند. به طوری که در حال حاضر این کفپوش ها در بسیاری از ساختمان ها به ویژه در پارکینگ ها اجرا می شوند.
قیمت کفپوش بتنی پیش ساخته تحت تاثیر عوامل بسیار متنوعی است. چرا که این کفپوش ها در مدل ها، ضخامت های متفاوت همچنین ساختار خاص تولید می شوند و قطعا قیمت آن ها تحت تاثیر هر یک از عوامل ذکر شده می باشد. در ادامه به برخی از فاکتورهایی که روی قیمت کفپوش بتنی پیش ساخته تاثیر می گذارند، اشاره می کنیم. برای اطلاع از قیمت دقیق این کفپوش ها باید به مراکز فروش آن ها مراجعه کنید.

  • ضخامت کفپوش بتنی

ضخامت کفپوش های بتنی عاملی برای تعیین قیمت آن ها است. اگرچه افزایش ضخامت از یک مقدار به بعد، تاثیری روی کیفیت آن ندارد؛ اما در هر صورت اگر ضخامت کفپوش های بتنی بالاتر رود، قیمت آن نیز افزایش پیدا می کند.

  • کیفیت و برند تولید کننده

برندهای زیادی در حوزه تولید کفپوش بتنی پیش ساخته فعالیت می کنند. اگر به مراکز فروش کفپوش های بتنی پیش ساخته مراجعه کنید، متوجه تفاوت قیمت این کفپوش های تولید شده توسط برندهای مختلف خواهید شد. چرا که کیفیت هر یک از محصولات در برندهای مختلف متفاوت است.

  • طرح دار یا ساده بودن کفپوش های بتنی

کفپوش های بتنی می توانند به صورت ساده و مسطح و یا به صورت طرح دار تولید شوند. به دلیل اینکه تولید این کفپوش ها به صورت طرح دار، کمی پیچیده تر و زمان برتر است، می توانیم بگوییم که قیمت بتن پیش ساخته طرح دار قیمت بیشتری دارد.

  •  ابعاد کفپوش بتنی

در اکثر مواقع خرید کفپوش بتنی بر اساس متر مربع انجام می شود. بنابراین، ابعاد کفپوش بتنی زمانی روی قیمت موثر است که کفپوش ها با سایز مشخص تولید شوند و قیمت آن ها بر اساس هر سایزشان مشخص شود.

قیمت قطعات پیش ساخته بتنی نما (بتن اکسپوز) چقدر است؟

بتن اکسپوز که به آن بتن نما نیز می گویند، یکی از انواع محصولات پرفروش ساخته شده با بتن است. این محصولات می توانند جایگزین عالی برای انواع دیوارپوش ها باشند. چرا که مقاومت بالایی در برابر رطوبت و حرارت دارند و به عنوان یک عایق عالی برای ساختمان ها نیز عمل می کنند. از قطعات پیش ساخته بتنی نما می توان برای محیط های بیرونی و داخلی استفاده کرد و فضای دکوراسیون را به مدرن تبدیل نمود.
قیمت قطعات پیش ساخته بتنی نما، بر اساس عوامل بسیار متنوعی محاسبه می شود. در اکثر مواقع امکان خرید این قطعات بر اساس متر مربع وجود دارد. ولی برخی از محصولات نیز با سایز مشخص به فروش می روند و شما بر اساس تعداد قطعات خریداری شده، قیمت خرید آن ها را پرداخت می کنید. برای اطلاع از قیمت قطعات پیش ساخته بتنی نما باید از فروشندگان این قطعات استعلام بگیرید. اما توجه داشته باشید که عوامل زیر روی قیمت این قطعات تاثیرگذارند.

  • طرح و مدل بتن اکسپوز

طرح و مدل بتن اکسپوز، عاملی برای تعیین قیمت بتن پیش ساخته است. بتن های اکسپوز به صورت ساده، طرح های رنگی، طرح چوب و … تولید می شوند که بسته به نوع طرح انتخابی شما، قیمت بتن پیش ساخته نیز متفاوت خواهد بود. بدیهی است که هر چقدر پیچیدگی طرح بیشتر باشد، قیمت آن نیز بالاتر می رود.

  • ابعاد و ضخامت بتن نما

ابعاد و ضخامت پنل بتنی پیش ساخته، می تواند روی قیمت آن موثر باشد. بدیهی است که هر چقدر ضخامت بیشتر، قیمت بتن نما نیز بالاتر خواهد رفت.

  • کیفیت بتن به کار رفته برای ساخت پنل اکسپوز

کیفیت بتن به کار رفته برای ساخت بتن پیش ساخته نما، روی قیمت آن موثر است. برخی از برندها از بهترین مواد اولیه برای ساخت قطعات بتن پیش ساخته نما استفاده می کنند که این موضوع می تواند باعث افزایش هزینه های خرید این قطعات شود. با این حال ماندگاری این قطعات با وجود کیفیت بالای مواد اولیه، افزایش پیدا خواهد کرد.

 

5/5 - (2 امتیاز)
تیم تحریریه ام ک بتن

این محتوا توسط تیم مجرب تولید محتوا ام ک بتن تولید و منتشر شده است.

مقالات مرتبط


پرسش و پاسخ


نظر خود را درج کنید..

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *