خانه پیش ساخته چیست؟

خانه پیش ساخته چیست؟
  • تحریریه ام ک بتن
  • مقالات
  • مدت زمان خواندن مقاله: 17 دقیقه
  • 0 نظر
  • شناسه مقاله: 1266

احتمالا در گذشته هیچ کس تصور نمی کرد که خانه های در صنعت ساختمان سازی روی کار بیایند که به صورت پیش ساخته باشند و نیازی به ساخت آن ها به صورت درجا وجود نداشته باشد. خانه پیش ساخته، یکی از سازه های پیش ساخته ای است که می تواند با متریال های مختلف در محیط های کنترل شده تولید شود و سپس به صورت آماده در محل نصب گردد. این خانه ها به دلیل داشتن سرعت بالای نصب، عملکرد عالی و انعطاف پذیری برای طراحی، به یکی از محبوب ترین سازه های پیش ساخته تبدیل شده اند. در ادامه مقاله قصد داریم در مورد جزئیات خانه پیش ساخته، تاریخچه و مزایا و معایب آن صحبت کنیم.

خانه پیش ساخته در ویکی پدیا

به نقل از ویکی پدیا، ساختمان پیش ساخته ساختمانی است که با استفاده از قطعات پیش ساخته در کارخانه ساخته می‌شود. این ساختمان شامل اجزا و واحدهای مختلفی هستند که تا محل مورد نظر حمل و سپس مونتاژ می شوند تا ساختمان کامل را تشکیل دهند.
معماران در حال استفاده از طرح های مدرن در خانه های پیش ساخته امروزی هستند. این سبک های مدرن نیز در خانه های پیش ساخته قابل مشاهده اند. به نقل از ویکی پدیا از مصالح سبز (دوستدار محیط زیست) در خانه های پیش ساخته بیشتر از قبل مورد استفاده قرار می گیرند. این یعنی اینکه مهندسین و مردم می‌توانند از میان متریال‌های مختلف، متریال‌های حساس به محیط زیست را انتخاب کنند.

تاریخچه خانه‌های از پیش ساخته

شاید اولین خانه پیش ساخته جهان در سال 1624 توسط انگلیسی ها ساخته شد. در این سال انگلیسی ها خانه های چوبی را برای استفاده توسط ناوگان ماهیگیری طراحی و ساختند. این خانه ها چندین بار جدا شدند، جابجا شدند و دوباره سرهم شدند. به همین خاطر می توان این خانه را به عنوان اولین خانه‌ای شناخت که در تاریخ به صورت پیش ساخته تولید شده و دوباره سرهم شده است.
البته به عقیده برخی از مردم نیز خانه‌های پیش ساخته قبل تر از این سال شکل گرفته اند. به طوری که خانه‌های پیش ساخته در سال 1609 از لندن فرستاده شده اند. منطقه ای به نام لندندری در سال 1608 کاملا ویران شد، اما پس از آن انگلیسی ها دوباره این مکان را تصرف کردند و نیاز شدیدی به ساختمان در آن داشتند. در سال 1609 چهارچوب های چوبی خانه ها و فروشگاه‌های مختلف از انگلستان به این مکان ارسال شدند تا در محل پروژه مونتاژ شوند.

مزایای خانه پیش ساخته چیست؟

خانه پیش ساخته یکی از سازه های پیش ساخته معروف و محبوب در جهان است که توانسته با کیفیت بالا، سرعت اجرای زیاد و همچنین ساختار مقاوم، جایگزین خانه‌های در حال حاضر ساخت به صورت درجا باشد. اگرچه پیش بینی می‌شود در آینده‌ای نزدیک این خانه‌های پیش ساخته پیشرفت بسیار زیادی داشته باشند و دیگر به شکلی که الان به آن‌ها نگاه می‌کنیم، نباشند. اما در حال حاضر هم خانه‌های پیش ساخته دارای مزایای بسیار زیادی هستند که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  •  سرعت العمل بالا برای اجرا

در کارخانه‌های مجهز، خانه‌های پیش ساخته تولید می‌شوند و سپس برای اجرا به محل ارسال خواهند شد. سرعت العمل بالا اجرای خانه‌های پیش ساخته باعث صرفه جویی در زمان اجرای پروژه‌های مختلف می‌شود.

  • امکان طراحی به همراه تمامی جزئیات

خانه‌های پیش ساخته می توانند با تمامی جزئیات مورد نظر طراحی شوند. اتاق خواب‌ها، سرویس بهداشتی و حمام، آشپزخانه و هر بخش دیگر خانه به صورت پیش ساخته قابل طراحی است. بنابراین، می‌توان مطابق با نظر مشتری و نقشه اجرایی در کارخانه‌ها خانه‌های پیش ساخته را طراحی کرد.

  •  مقاومت بالا در برابر زلزله

اگرچه متریال‌های مختلفی برای ساخت خانه پیش ساخته مورد استفاده قرار می‌گیرند، ولی اکثر آن‌ها مقاومت بالایی در برابر زلزله دارند. وزن سبک خانه‌های پیش ساخته ایمنی این خانه‌ها را در برابر زلزله بالا می‌برد.

  •  مقاومت بالا در برابر بارهای وارده

خانه‌های پیش ساخته با نظارت مهندسین متخصص ساخته می‌شوند. بنابراین، مقاومت بالایی در برابر بارهای وارده دارند و می‌توانند به راحتی در برابر باد، طوفان و … از خود مقاومت نشان دهند.

  •  عایق خوب در برابر سرما و گرما

خانه‌های پیش ساخته اگر با متریال‌های خاصی تولید شوند که در برابر سرما و گرما مقاوم باشند، عایق خوبی در برابر سرما و گرما هستند و باعث جلوگیری از هدررفت انرژی خواهند شد.

  •  امکان اجرا در تمامی شرایط آب و هوایی

یکی از مواردی که می‌تواند باعث متوقف شدن پروژه ساخت و ساز خانه به صورت درجا شود، شرایط آب و هوایی خاص است. اگر دمای هوا پایین بیاید و بارندگی وجود داشته باشد، عملا امکان ساخت و ساز وجود ندارد. ولی خانه‌های پیش ساخته در کارخانه‌ها تولید می‌شوند و محدودیتی برای ساخت آن‌ها در شرایط آب و هوایی مختلف وجود ندارد.

مزایای خانه پیش ساخته - ام ک بتن

معایب خانه پیش ساخته چیست؟

مزایای خانه پیش ساخته آنقدر زیاد است که بدون شک می‌توانیم این خانه‌ها را به عنوان یکی از بهترین گزینه‌‌ها برای اجرا در شهرهای مختلف بشناسیم. با این حال هر سازه نوینی بدون عیب نیست و برای خانه‌های پیش ساخته نیز همینطور است. یکی از معایب خانه‌های پیش ساخته عدم انعطاف پذیری آن‌ها پس از ساخت است. در واقع به دلیل اینکه هر بخش از خانه مطابق با بخش دیگر ساخته شده، امکان ایجاد تغییر در آن ها وجود ندارد.
مورد دیگری که شاید بتوان آن را به عنوان عیب خانه های پیش ساخته بیان کرد، سختی در حمل و جابجایی این خانه ها است. به خصوص در شرایطی که محل پروژه دارای جاده‌های مناسب نباشد و این موضوع جابجایی خانه‌های پیش ساخته را سخت تر می‌کند. با این حال این موارد با وجود وسایل حمل و نقل مناسب و ماشین ها قابل رفع هستند و می‌توان با خیالی راحت از این خانه‌های پیش ساخته استفاده کرد.

انواع خانه های پیش ساخته بر اساس مصالح سازنده کدام است؟

خانه پیش ساخته می‌تواند با متریال های مختلفی طراحی و تولید شود که هر کدام دارای قابلیت‌های متفاوت و ویژگی‌های خاصی هستند. بدیهی است که باید قبل از انتخاب جنس خانه‌های پیش ساخته به متناسب بودن شرایط متریال های مختلف به کار رفته در خانه با شرایط آب و هوایی توجه شود. در ادامه به انواع خانه‌های پیش ساخته از نظر جنس اشاره می‌کنیم:

  • خانه پیش ساخته بتنی

یکی از متداول ترین و بهترین خانه های پیش ساخته موجود در بازار، خانه پیش ساخته بتنی است. این خانه‌ها با بتن ساخته می‌شوند و مقاومت بالایی در برابر زلزله و شرایط آب و هوایی مختلف دارند. در حال حاضر با وجود برتری‌های خانه‌های پیش ساخته بتنی این خانه‌ها محبوبیت بیشتری در میان مردم دارند.

  •  خانه پیش ساخته ساندویچ پانل

ساندویچ پانل‌ها از جمله مصالح ساختمانی هستند که با داشتن دو لایه ورق که مابین این ورق‌ها فوم‌های مختلف وجود دارند، می‌توانند کاربردهای بسیار زیادی در امر ساختمان سازی داشته باشند. برای ساخت خانه‌های پیش ساخته نیز می‌توان از ساندویچ پانل‌ها استفاده کرد که در رنگ بندی‌های مختلفی موجود هستند و مقاومت بالایی در برابر زلزله دارند.

  •  خانه پیش ساخته شده LSF

ورق‌های LSF ورق‌های فولادی هستند که با روش نورد سرد تولید شده‌اند. برای ساخت خانه پیش ساخته می‌توان از این ورق‌ها نیز استفاده کرد. خانه‌های پیش ساخته شده با ورق‌های ال اس اف می‌توانند با کمک پیچ و المان‌های مختلف دیگر مونتاژ شوند و یک خانه مقاوم را به وجود آورند. برای آشنایی بیشتر با سازه های  LSF مطالعه مقاله “خانه پیش ساخته LSF چیست؟” را پیشنهاد می کنیم.

  •  خانه پیش ساخته شده چوبی

چوب یکی از متریال های مقاوم است که از قدیم برای ساخت خانه‌ها و سازه‌های مختلف استفاده می شد. در حال حاضر نیز می‌توان برای ساخت خانه‌های پیش ساخته از چوب استفاده کرد. چوب‌ها متریال‌های مقاومی‌اند؛ اما حساسیت آن‌ها در برابر رطوبت بالا است. بنابراین، باید حتما پوشش‌های مناسب روی چوب داده شوند تا بتوان خانه‌های پیش ساخته چوبی را به عنوان بهترین سازه‌های پیش ساخته شناخت.

  • خانه های پیش ساخته فلزی

خانه‌های پیش ساخته فلزی همانطور که از نامشان مشخص است، با فلز ساخته می‌شوند. فلزات مختلفی از جمله فولاد می‌توانند برای ساخت این خانه‌ها به بهترین شکل مورد استفاده قرار گیرند و یک ساختمان مقاوم را به وجود آورند. با این حال به دلیل سنگین بودن و گران بودن خانه‌های پیش ساخته فلزی، این خانه‌ها کاربردهای زیادی در امر ساختمان سازی ندارند.

طول عمر خانه های پیش ساخته چند سال است؟

کیفیت متریال‌های به کار رفته در امر ساختمان سازی آنقدر حائز اهمیت بوده که پیشنهاد می‌شود برای افزایش طول عمر خانه‌ها و سازه‌های مختلف، از متریال‌های باکیفیت و مقاوم استفاده شود. با این حال ضعف‌های زیادی در امر ساختمان سازی وجود دارد و همین امر باعث شده تا طول عمر خانه های معمول موجود در ایران پایین باشد.
البته خانه‌های پیش ساخته سازه‌های مقاوم تری نسبت به خانه‌هایی هستند که به صورت درجا اجرا می‌شوند. به همین خاطر طول عمر آن‌ها نیز بیشتر بوده و حتی ممکن است چند برابر بیشتر از خانه‌های معمولی عمر مفید داشته باشند. حداقل عمر مفید خانه‌های پیش ساخته 50 سال است؛ اما اگر این خانه‌ها با متریال‌های مقاومی هم‌چون بتن تولید شوند و کیفیت بالایی نیز داشته باشند، می‌توانند تا 100 سال یا بیشتر نیز عمر مفید داشته باشند.

خانه پیش ساخته دوبلکس چیست؟

از قدیم الایام لوکس ترین خانه‌های ویلایی، خانه‌هایی بودند که به صورت دوبلکس طراحی می‌شدند. این خانه‌ها دارای دو طبقه هستند که از درون خانه به یکدیگر راه دارند. خانه پیش ساخته دوبلکس، یکی از انواع خانه‌های پیش ساخته است که به صورت دوبلکس و در دو طبقه تولید می‌شوند. برای طراحی خانه های پیش ساخته دوبلکس می‌توان انعطاف پذیری بسیار زیادی به خرج داد. اما معمولا این متراژ خانه است که تعیین می‌کند چگونه این خانه ها را طراحی کنیم که بتوانند نیازهای صاحب خانه را برطرف کنند.
معمولا خانه پیش ساخته دوبلکس کوچک به گونه‌ای طراحی می‌شود که طبقه پایین خانه به صورت پذیرایی باشد و در طبقه بالا اتاق خواب ها قرار داشته باشند. اما در صورتی که نیاز به خانه‌های پیش ساخته بزرگ دوبلکس داشته باشید، می‌توانید هر دو طبقه را به صورت مجزا طراحی کنید. یعنی پذیرایی و اتاق خواب را برای هر دو طبقه از این خانه‌ها در نظر بگیرید. خانه‌های پیش ساخته دوبلکس در حال حاضر به عنوان یکی از محبوب ترین خانه های پیش ساخته شناخته می‌شوند که انصافا کیفیت بالایی نیز دارند و می‌توانند در برابر شرایط مختلف از خود مقاومت بالایی نشان دهند.

خانه‌های پیش ساخته مدولار چیست؟

یکی از انواع خانه های پیش ساخته موجود که احتمالا تا به حال نام آن را شنیده اید، ولی در مورد آن اطلاعات کافی ندارید؛ خانه‌های پیش ساخته مدولار هستند. این خانه‌ها برخلاف خانه‌های پیش ساخته معمول به صورت کامل در کارخانه تولید نمی شوند. بلکه قطعات مختلف آن‌ها در کارخانه تولید و سپس با کمک تجهیزات حمل و نقل به محل پروژه ارسال می‌شوند. این قطعات پیش ساخته در کنار هم مونتاژ می‌شوند و یک خانه پیش ساخته مدولار را به وجود می‌آورند.
قابلیت جابجایی خانه‌های پیش ساخته مدولار از جمله مهم‌ترین مزیت‌های آن‌ها محسوب می‌شود. البته این خانه‌ها برای اینکه بتوانند جابجا شوند، نیاز به جداسازی دارند. چرا که هر یک از بخش‌های خانه به یکدیگر مونتاژ شده‌اند و از ابتدا متصل به یکدیگر نیستند. برای طراحی محوطه خانه های پیش ساخته می توان از فلاورباکس ها اسفاده نمود که برای آشنایی بیشتر مطالعه مقاله ” فلاورباکس بتنی چیست؟ ” را پیشنهاد می کنیم.

خانه پیش ساخته مدولار - ام ک بتن

مراحل ساخت خانه شکل پیش ساخته چگونه است؟

ساخت خانه پیش ساخته در کارخانه‌ها و کارگاه‌های تخصصی انجام می‌شود تا بتوان با اعتماد کامل از این خانه ها در محیط‌های مختلف استفاده کرد. مراحل ساخت خانه‌های پیش ساخته به طور کامل در کارخانه‌ها و کارگاه‌ها انجام می‌شوند تا بتوان با ایمنی کامل این خانه‌ها را طراحی و در محل اجرا کرد. بنابراین، پیروی از دستورالعمل‌های مهندسی، ملاحظات فنی و در نظر گرفتن محاسبات تخصصی برای ساخت خانه‌های پیش ساخته از اهمیت بسیار زیادی دارد.
برای ساخت خانه‌های پیش ساخته در ابتدا باید طراحی انجام شود. طراحی خانه‌های پیش ساخته با کمک مهندسین خبره و با توجه به متراژ خانه و ایده‌های مشتری انجام می‌شود. تمامی بخش‌های خانه از جمله سرویس بهداشتی، حمام، پذیرایی، اتاق خواب ها، آشپزخانه و … باید به طور دقیق طراحی شوند. ملاحظات فنی، نوع متریال‌های قابل استفاده و … نیز در نقشه طراحی شده در نظر گرفته می شوند. پس از تایید نقشه، نقشه طراحی به کارخانه ارسال می‌گردد تا مراحل بعدی ساخت خانه‌های پیش ساخته انجام شوند.
پس از دریافت نقشه در کارخانه نوبت به ساخت خانه پیش ساخته می‌رسد. در کارخانه از متریال‌های مناسب (بتن، ورق های فولادی نورد سرد، ساندویچ پانل) و … برای ساخت خانه‌ها استفاده می‌شود. در ابتدا دیوارچینی انجام شده و بخش های ظاهری خانه اجرا می شوند. سپس می توان به جزئیات خانه های پیش ساخته نیز روی آورد.
تاسیسات، لوله کشی ها، شیرآلات و سایر اجزای مهم خانه های پیش ساخته نیز در کارخانه نصب می‌شوند تا یک خانه کامل به مشتری تحویل داده شود. البته امکانات و جزئیات خانه های پیش ساخته توسط مشتری تعیین می‌شود و می‌توان هر یک از این مراحل را کم و زیاد کرد. در نهایت خانه پیش ساخته که در کارخانه ساخته می‌شود، به محل پروژه ارسال می‌شود و می‌توان آن را نصب کرد. ویلاهای پیش ساخته بتنی نمونه ای از این خانه های پیش ساخته است که امروزه در مناطق شمالی کشور بسیار رواج یافته است و تمام قطعات به صورت پیش ساخته و طبق طراحی مورد نظر و در محل مونتاژ می شوند.

ساخت خانه پیش ساخته چقدر طول می‌کشد؟

یکی از دلایل محبوبیت خانه‌های پیش ساخته در میان مهندسین، کارفرمایان و مردم که نیازمند یک ساختمان مقاوم هستند، امکان طراحی و تولید سریع آن است. به طور کلی خانه‌های پیش ساخته با کمک تجهیزات و دانش فنی مهندسین در کارخانه‌ها تولید می‌شوند. توالی تولید و به کار گرفتن تجهیزات مختلف برای ساخت این خانه‌های پیش ساخته باعث می‌شود تا زمان ساخت این خانه‌ها به حداقل برسد و بتوان در عرض زمان کوتاهی این خانه‌ها را طراحی و ساخت.
البته زمان مورد نیاز برای ساخت خانه‌های پیش ساخته می‌تواند متفاوت باشد. چرا که متراژ، شرایط خانه، امکانات خانه و بسیاری از عوامل دیگر می‌توانند روی زمان ساخت خانه‌های پیش ساخته موثر باشند. با این حال به گفته مهندسین این خانه‌ها می‌توانند به مدت 3 الی 6 ماه در کارخانه ساخته شوند و بلافاصله در محل مورد نظر نصب گردند که این زمان ساخت خانه‌های پیش ساخته به مراتب کمتر از زمان ساخت خانه‌ها به صورت درجا است.

خانه های پیش ساخته در چه متراژهایی تولید می شوند؟

انعطاف پذیری در ساخت خانه‌های پیش ساخته زیاد است؛ اما حمل و نقل و تجهیزات زیادی برای ساخت خانه‌های پیش ساخته بزرگ مورد نیاز هستند که این موضوع باعث می‌شود متراژ خانه‌های پیش ساخته کمی محدود شود. معمولا کارخانه‌های تولید کننده متراژ خانه‌های تولیدی خود را مشخص می‌کنند تا هر یک از کارفرمایان و مشتریان مطابق با نیاز خود خانه‌های پیش ساخته را طراحی کرده و انتخاب نمایند.
متراژهای خانه‌های پیش ساخته معمولا از 50 متر تا 80 متر هستند. بسته به نیاز کارفرما و محل احداث پروژه می توان متراژ متفاوتی را برای خانه‌های پیش ساخته در نظر گرفت. البته در شرایطی که نیاز به خانه‌های بزرگ تر باشد، باید با کارخانه صحبت کرد تا در صورت امکان بتوان خانه‌های پیش ساخته را با متراژ بیشتر تولید نمود. در برخی از مواقع می‌توان با طراحی مدولار خانه های پیش ساخته، این خانه ها را در ابعاد بزرگ تری تولید کرد.

قیمت خانه پیش ساخته چقدر است؟

قیمت خانه پیش ساخته تحت تاثیر عوامل زیادی است و این امر باعث شده تا حتی شرکت‌های مطرح و باتجربه نتوانند قبل از طراحی خانه‌های پیش ساخته و در نظر گرفتن شرایط آن، قیمت دقیق این خانه‌ها را مشخص کنند. البته اگر به عوامل موثر روی قیمت خانه‌های پیش ساخته توجه داشته باشید، راحت‌تر می‌توانید دلیل تفاوت قیمت خانه های پیش ساخته را درک کنید که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • جنس خانه

خانه‌های پیش ساخته می‌توانند از جنس فولاد، بتن، ورق های فولادی، ساندویچ پانل و … ساخته شوند. هر کدام از این متریال‌ها قیمت‌های متفاوتی دارند و می توانند روی قیمت نهایی خانه‌های پیش ساخته موثر باشند.

  •  متراژ خانه

هر چقدر متراژ خانه بزرگ تر باشد، میزان مصالح استفاده شده و حجم کار نیز افزایش پیدا می کند. بنابراین، خانه‌های پیش ساخته بزرگ دارای هزینه اجرای بالاتری هستند.

  •  جزئیات و امکانات خانه

خانه‌های پیش ساخته دارای امکانات متنوعی هستند. از تاسیسات مختلف بگیرید تا سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی. بسته به این امکانات و جزئیات در نظر گرفته شده، قیمت خانه‌های پیش ساخته نیز متفاوت است.

تحویل خانه پیش ساخته چقدر زمان می برد؟

سوال رایجی که از سوی مشتریان برای سفارش خانه پیش ساخته پرسیده می‌شود، این است که تحویل این خانه‌ها چقدر طول می‌کشد؟ به طور کلی برای دریافت خانه‌های پیش ساخته باید در ابتدا یک زمانی را برای ساخت این خانه‌ها در نظر بگیرید و پس از آن نیز یک زمانی به حمل و نقل و ارسال خانه‌های پیش ساخته اختصاص داده خواهد شد. بنابراین، عواملی که بتوانند روی زمان ساخت و حمل و نقل خانه‌های پیش ساخته تاثیر بگذارند، باعث ایجاد تغییر در زمان تحویل خانه‌های پیش ساخته خواهند شد.

  •  متراژ خانه از پیش ساخته شده

متراژ خانه پیش ساخته یکی از عواملی است که روی زمان تحویل خانه‌های پیش ساخته موثر است. هر چقدر متراژ بیشتر باشد، پروسه تولید سخت تر شده و زمان تحویل نیز بالاتر می‌رود.

  •  محل پروژه برای نصب خانه

برای نصب خانه پیش ساخته نیاز به ارسال و حمل و نقل آن با وسایل حمل و نقل است. هر چقدر فاصله محل پروژه نصب با کارخانه بیشتر باشد، تحویل نهایی خانه‌های پیش ساخته نیز طولانی تر می‌شود.

  •  جزئیات و پیچیدگی ساخت و طراحی خانه

خانه‌های پیش ساخته می‌توانند با جزئیات متفاوتی ساخته شوند. هر چقدر پیچیدگی خانه بیشتر باشد، حجم کار برای ساخت خانه نیز بالاتر می‌رود و این موضوع باعث می‌شود زمان تحویل خانه‌های پیش ساخته طولانی تر شود.

  •  شرایط کارخانه سازنده خانه های پیش ساخته

شرایط کارخانه سازنده خانه‌های پیش ساخته نیز از جمله عواملی است که می‌تواند روی زمان تحویل موثر باشد. به طور مثال اگر کارخانه دارای تجهیزات محدودی باشد یا سفارش‌های زیادی به آن داده شده باشد، زمان تحویل خانه پیش ساخته بالاتر می‌رود.

آیا خانه پیش ساخته مقاومت لازم را در برابر بارهای وارده دارد؟

خانه پیش ساخته هم‌چون خانه‌هایی که به صورت درجا و در محل ساخته می‌شوند، استانداردهای مشخصی دارد و باید بتواند بارهای مختلفی را تحمل کند. مهندسین طراح و ناظر برای ساخت خانه‌های پیش ساخته این استانداردها و قوانین را مد نظر دارند تا بتوانند خانه‌های مقاوم و با استحکام بالا را بسازند. بنابراین می‌توان این انتظار را داشت که خانه‌های پیش ساخته مقاومت لازم را در برابر بارهای وارده داشته باشند.
البته جنس خانه پیش ساخته و متریال‌های به کار رفته در آن نیز روی این موضوع و میزان مقاومت خانه‌ها موثر هستند. به طوری که هر چقدر جنس خانه‌های پیش ساخته مرغوب تر باشد، مقاومت آن ها نیز بالاتر می‌رود. برای افزایش مقاومت خانه‌های پیش ساخته می‌توان از متریال‌های مقاوم سازی نیز استفاده کرد. به طور مثال در صورت استفاده از بتن، امکان اضافه کردن افزودنی‌های مختلف به آن وجود دارد تا بتوان شاهد مقاومت بیشتر خانه پیش ساخته بود.

مقاومت خانه پیش ساخته - ام ک بتن

آیا اجرای خانه‌ پیش ساخته نیاز به مجوز از شهرداری دارد؟

هر سازه‌ای که به صورت ثابت در یک مکان قرار بگیرد، نیاز به مجوز شهرداری دارد. اگرچه مراحل اجرای خانه‌های پیش ساخته متفاوت از خانه‌های معمول است، اما این بدین معنی نیست که می‌توان خانه‌های پیش ساخته را بدون نیاز به مجوز شهرداری طراحی و ساخت. برای اینکه بتوانید خانه‌های پیش ساخته را در محل مورد نظر نصب کنید، حتما باید مجوز شهرداری را دریافت نمایید.
پیشنهاد می کنیم که قبل از سفارش خانه پیش ساخته و طراحی این خانه‌ها، مجوز شهرداری را دریافت کنید. چرا که ممکن است مجوز به متراژ مد نظر شما داده نشود و نیاز به تغییرات زیادی روی طراحی‌های انجام شده باشد، این موضوع فقط باعث افزایش هزینه‌های شما و هم‌چنین صرف شدن وقت‌های اضافی می‌گردد.

ویژگی های خانه های پیش ساخته MK-beton

مقاومت، زیبایی و کیفیت سه ویژگی مهم خانه‌های پیش ساخته شرکت MK-beton هستند که ایمنی این خانه‌های پیش ساخته را بالاتر برده اند. شرکت MK-beton با داشتن تیم مجرب و متخصص در حوزه ساخت ساختمان‌های پیش ساخته، توانسته حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد و همواره در تلاش است که خانه‌های پیش ساخته و سایر سازه‌های بتنی خود را با بهترین کیفیت به مشتریان ارائه کند.
خانه‌های پیش ساخته شرکت MK-beton با اصول مهندسی طراحی و ساخته می‌شوند. تمامی جزئیات در این خانه‌ها به بهترین شکل رعایت می‌گردند تا بتوانید خانه‌هایی مقاوم و ایمن داشته باشید. ویلای پیش ساخته نیز یکی دیگر از خدمات شرکت می باشد. در صورتی که ایده‌های خاصی برای طراحی و ساخت ویلا و خانه های پیش ساخته دارید، کارشناسان این شرکت در کنار شما هستند تا با در نظر گرفتن ایده‌های شما، داده‌های مهندسی و محاسباتی و سایر عوامل، بهترین خانه‌های پیش ساخته را طراحی کنند.

مشاوره طراحی و اجرای خانه پیش ساخته MK-beton در استان های مختلف

در سال‌های اخیر خانه و ویلای پیش ساخته محبوبیت بسیار زیادی در شمال کشور ایران پیدا کرده اند. با این حال به دلیل مزایای خانه‌های پیش ساخته، می توان این سازه ها را به عنوان ساختمان‌های قابل اجرا در استان های مختلف شناخت. طراحی و اجرای خانه پیش ساخته شرکت MK-beton، به صورت اصولی انجام می‌شود تا بتوانید از حداکثر مقاومت و زیبایی این خانه ها نهایت لذت را ببرید.
قبل از تصمیم گیری برای ساخت خانه‌های پیش ساخته، می‌بایست با کارشناسان متخصص این حوزه در ارتباط باشید. شرکت MK-beton با داشتن تیم مجرب و متخصص، امکان طراحی و اجرای خانه‌های پیش ساخته را در استان‌های مختلف برای شما فراهم کرده است. می‌توانید برای دریافت مشاوره و قیمت خانه‌های پیش ساخته با مشاورین این شرکت در ارتباط باشید.

5/5 - (1 امتیاز)
تیم تحریریه ام ک بتن

این محتوا توسط تیم مجرب تولید محتوا ام ک بتن تولید و منتشر شده است.

مقالات مرتبط


پرسش و پاسخ


نظر خود را درج کنید..

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *