استخر پیش ساخته چیست؟

استخر پیش ساخته چیست؟
  • تحریریه ام ک بتن
  • مقالات
  • مدت زمان خواندن مقاله: 16 دقیقه
  • 0 نظر
  • شناسه مقاله: 1210

استخر پیش ساخته، نوعی سازه پیش ساخته است که در خارج از محل در شرایط کنترل شده کارخانه ساخته می‌شود و سپس برای نصب به محل نهایی حمل می‌شود. این استخرها معمولاً از مواد مختلفی مانند فایبرگلاس، وینیل یا فولاد ساخته می‌شوند و در اشکال و اندازه‌های مختلفی وجود دارند.
مزیت کلیدی استخرهای پیش ساخته در کارایی و سرعت نصب آنها نهفته است. از آنجایی که این استخرها از پیش ساخته شده اند، فرآیند تولید را می توان به دقت کنترل کرد و از کیفیت و ثبات بالا اطمینان حاصل کرد. پس از آماده شدن استخر، می‌توان آن را به محل مورد نظر منتقل کرد و نسبت به روش های سنتی ساخت استخر درون زمینی نسبتاً سریع نصب کرد. برای آشنایی بیشتر با این سازه پیش ساخته تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

استخر پیش ساخته چیست؟

به آن دسته از استخر‌هایی که در کارخانه‌‌ها ساخته می‌ شوند و فقط برای نصب به محل مورد نظر انتقال داده می‌شوند، استخر پیش ساخته گفته می‌‌شود. این استخر‌ها دارای طرح‌های متنوعی هستند و مقاومت خوبی دارند. از لحاظ شکل و ابعاد تنوع استخر‌های پیش ساخته بالا است و با صرف هزینه‌‌های کم به راحتی می‌توان این استخر ها را تولید نمود. در حال حاضر در بسیاری از ساختمان‌های مسکونی، ویلا و باغ‌های شخصی، از استخر‌های پیش ساخته استفاده می‌‌شود.
معمولاً استخر‌های پیش ساخته را از موادی چون وینیل استر، فایبرگلاس، پلی پروپیلن، بتن پیش تنیده و … می ‌سازند. این مواد که مقاومت خوبی در برابر آب دارند، می‌‌توانند در برابر تغییرات دمایی نیز مقاومت خوبی از خود نشان دهند. استخر‌های پیش ساخته که استحکام بالایی دارند به راحتی قابل نصب هستند و می‌‌توان در مکان‌های مختلف از آن ها استفاده نمود.

کاربرد استخر های پیش ساخته چیست؟

کاربرد این سازه های پیش ساخته متنوع است. بعضی از افراد در محوطه باغ، حیاط یا روف گاردن از استخر‌های پیش ساخت استفاده می‌‌کنند. اما این استخر‌ها علاوه بر استفاده در منازل یا باغ‌‌های شخصی، دارای کاربرد‌های دیگری هم هستند که در ادامه مشاهده می‌‌نمایید.

  • استخر پیش ساخته پرورش ماهی

از این استخرها می ‌توان برای پرورش ماهی استفاده نمود. امروزه از جدیدترین تکنولوژی‌‌های روز دنیا برای ساخت استخر‌های پیش ساخته استفاده می‌‌شود. ساخت آن‌ها نسبت به استخر‌های ساخته شده از بتن پیش ساخته هزینه کمتری دارد. بنابراین پرورش دهنده‌‌ها و افرادی که در حوزه شیلات فعالیت می‌‌کنند، ترجیح می‌دهند برای صرفه‌جویی در هزینه‌‌های خود، استخرهای پیش ساخته را انتخاب کنند. این استخر‌ها در هر مکانی قابل استفاده هستند و نقل و انتقال آن ها به راحتی انجام می‌شود. افرادی که قصد دارند با بودجه کم، در فضا‌های کوچک پرورش ماهی انجام دهند، می‌‌توانند در حداقل فضای ممکن و با صرف هزینه‌‌های بسیار پایین، این کار را انجام دهند. استخر‌های مخصوص پرورش آبزیان معمولاً از جنس زینکالیوم و گالوانیزه ساخته می‌‌شوند. این استخر‌ها برای پرورش ماهی قزل آلا مناسب هستند.

  • استخر‌های پیش ساخته کشاورزی

استخر‌های پیش ساخته کشاورزی به منظور ذخیره آب در زمین‌‌های زراعی و فضا‌های باز مورد استفاده قرار می‌‌گیرند. از آب ذخیره شده در این استخر‌ها، برای آبیاری مزارع استفاده می‌‌گردد. این استخر‌ها که دارای دریچه‌‌های مخصوصی برای تخلیه آب هستند، خیلی راحت امکان آبیاری مزارع را فراهم می‌‌کنند. جنس این استخر‌ها فایبرگلاس است و دارای کیفیت ساخت و طراحی مخصوصی هستند.
علاوه بر اینکه می‌‌توان از این استخر ها به عنوان روکار استفاده کرد، قابل نصب به صورت توکار نیز هستند. حتی می‌‌توان به عنوان استخر‌های ثابت از آن ها استفاده نمود. بدنه این استخر‌ها معمولاً سه تکه است و دارای سه قسمت بدنه اصلی، قطعات فایبرگلاس و فریم‌‌های استخر می‌‌شوند. دو دریچه برای تخلیه آب بر روی بدنه اصلی تعبیه شده و برای نصب انواع پمپ تصفیه نیز، دو دریچه دیگر وجود دارد تا کاربران بتوانند به راحتی از آن استفاده کنند. جنس بعضی از استخر‌های پیش ساخته کشاورزی از برزنت است و دارای پمپ‌ های تخلیه‌ای هستند که به راحتی امکان تخلیه آب آن‌ها را برای مصارف کشاورزی و صنعتی فراهم می‌ کند.

  • استخر‌های تفریحی برای باغ های شخصی

استخر‌های آماده یا همان استخر های پیش ساخته قابل استفاده در باغ‌ های شخصی هم هستند و می‌‌توان برای تفریحات خانوادگی از آن ها استفاده نمود. امروزه بسیاری از افراد هستند که باغ‌‌های شخصی دارند و در تعطیلات آخر هفته برای تمدید قوا و استراحت به باغ‌‌های شخصی خود می‌‌روند. معمولاً در فصل‌‌های بهار و تابستان که دمای هوا افزایش پیدا می‌‌کند، مردم دوست دارند که از تفریحات آبی لذت ببرند و شنا کنند.
به همین خاطر در باغ‌های شخصی خود به جای ساخت استخر‌های ثابت پرهزینه از استخر‌های آماده استفاده می‌‌کنند که دارای ابعاد متنوعی بوده و در هر مکانی قابل استفاده هستند. خیلی راحت هم می‌‌توان آن‌ها را از محلی به محل دیگر انتقال داد. معمولاً نصب این گونه از استخر‌ها یک الی دو هفته طول می‌‌کشد و این مدت زمان کوتاهی است. چرا که اگر صاحبان باغ‌‌ها و ویلا ها بخواهند استخر‌های بتنی ثابت را در باغ خود بسازند، مدت زمان بیشتری باید منتظر باشند.
این استخر‌ها که معمولاً با ابعاد دلخواه مشتریان و بر اساس قالب‌های پیش فرض در کارخانه تولید می‌‌شوند، دارای جنس ‌های مختلفی هستند. از نمونه‌های پرطرفدار این نوع استخر‌ها نیز می‌‌توان به استخر‌های فایبرگلاس و برزنتی اشاره کرد که قابلیت نصب توکار و روکار را در باغ‌‌های شخصی دارند.

استخر تفریحی - ام ک بتن

 

مزایای استخر پیش ساخته چیست؟

استخرهای پیش ساخته مشکلات طراحی و ساخت استخر‌های ثابت را ندارند. به همین خاطر استفاده از آن‌ها بسیار ساده است. معمولاً هزینه ساخت استخر‌های ثابت بالا است و نیاز به بنایی و ساخت و ساز در محل مورد نظر وجود دارد. از آنجا که آب‌بندی استخر اهمیت زیادی دارد، از متریال مختلف مانند بتن و سیمان برای عایق سازی استخر استفاده می‌شود.
استفاده از تأسیسات مناسب، لوله کشی‌‌ها و سایر موارد نیز باید به دقت مورد توجه قرار بگیرند. در صورتی که استخر‌های پیش ساخته هیچ یک از این مشکلات را ندارند و خیلی راحت و بی دردسر در کارخانه ‌های مخصوص تولید شده و به محل مورد نظر انتقال پیدا می‌‌کنند. از مزایایی که استخر‌های پیش ساخته دارند، می‌‌توان موارد زیر را برشمرد.

  • قابل تعویض هستند.
  •  نگهداری آسانی دارند.
  •  به راحتی قابل جابجایی هستند.
  •  دارای رنگ‌ها و طرح‌‌های متنوع هستند.
  •  ابعاد مختلفی دارند.
  •  نصب این نوع از استخر‌ها ساده است.
  •  به خوبی عایق‌بندی می‌‌شوند.
  •  در مکان‌‌های مختلف قابل استفاده هستند.

انواع استخر پیش ساخته کدام است؟

استخر‌های پیش ساخته از نظر جنس بدنه، دارای انواع گوناگونی هستند. بعضی از این استخر‌ها گالوانیزه بوده و بعضی دیگر از جنس فایبرگلاس هستند. نمونه‌‌های پلاستیکی، برزنتی و پی‌وی‌سی استخر‌های پیش ساخته هم تولید می‌‌شوند که در ادامه به اختصار درباره هر یک توضیح می‌‌دهیم:

  • استخر پیش ساخته فایبرگلاس

فایبرگلاس ماده‌ای است که به خاطر داشتن استحکام بالا، برای ساخت مخازن تحت فشار، بدنه هواپیما و کشتی از آن استفاده می‌‌شود. بنابراین استخر‌هایی که با استفاده از این ماده تولید می‌‌شوند، دارای مقاومت بالایی هستند. این استخر‌ها دارای ۱۰ لایه رزین بوده و یک لایه ژل کوت دارند که خاصیت آنتی باکتریال و ضد اشعه UV دارد.
فایبرگلاس می‌‌تواند تغییرات دمایی ۵۰ + تا ۵۰ – درجه سانتی گراد را تحمل کند. نگهداری از استخر‌های فایبرگلاس بسیار ساده است. تمیزکاری آن‌ها راحت بوده و به خاطر اینکه متریال فایبرگلاس آنتی جلبک و آنتی باکتریال است، نیازی نیست مرتب این استخرها تمیز شوند. مدت زمان نصب این استخر ها نیز نهایتاً یک هفته است. علاوه بر نمونه‌‌های فایبرگلاس اغلب استخر‌های پیش ساخته دارای نردبان‌‌هایی هستند که دسترسی افراد با هر سن یا جثه‌ای را به داخل استخر راحت‌تر می‌‌کند.

  • استخر های PVC

تولید و حاضر سازی استخر‌های PVC نهایتاً ۲۰ روز زمان می‌‌برد. متریال PVC دارای سطح صافی است و به راحتی امکان رشد جلبک ‌ها بر روی سطح آن وجود ندارد. همین باعث می‌‌شود تا تمیز کردن این استخر ها نیز بسیار ساده باشد.
قیمت ساخت استخر‌های پی‌وی‌سی نسبت به نمونه‌‌های بتنی کمتر است و دارای طول عمری بین ۱۰ تا ۱۲ سال می‌باشند. این نوع از استخر‌ها که دارای انعطاف پذیری خوبی هستند، در برابر شرایط نامساعد محیطی و زلزله دچار ترک خوردگی نمی‌‌شوند. درست است که طول عمر این استخر‌ها بالا است، اما اگر بخواهیم آن‌ها را با استخر‌های سیمانی و بتنی مقایسه کنیم، باید بگوییم که طول عمر کمتری نسبت به آن‌ها دارند. این نوع از استخر‌ها نسبت به کلر حساس هستند. بنابراین باید به دقت از مواد شیمیایی برای گند زدایی استخر استفاده شود. هم‌چنین در اثر برخورد با اجسام تیز دچار آسیب دیدگی می‌‌شوند.

استخر pvc - ام ک بتن

  • استخر پیش ساخته بتنی

یکی از بهترین نمونه‌های استخر پیش ساخته، استخر بتنی است که برای ساخت آن از تایل‌های بتنی استفاده می‌‌شود. این تایل‌‌های بتنی که دارای ضخامت‌‌های گوناگونی هستند، جنس بسیار مقاومی دارند و تحمل فشار‌های هیدرولیکی و مکانیکی بالا را هم دارند.
این استخر‌ها نسبت به نمونه‌های دیگر دارای طول عمر بیشتری بوده، اما متاسفانه به خاطر وزن زیادی که دارند به راحتی قابل حمل و نقل نیستند. نکته دیگری که باید به آن توجه کنید این است که استخر‌های بتنی پیش ساخته برای نصب نیاز به ظرافت و دقت بیشتری دارند. افرادی که نصب این استخر‌ها را به عهده دارند، باید از ابزار‌های ویژه برای اندازه‌گیری استفاده کنند. حتی حمل و نقل این استخر‌ها نیز توسط جرثقیل انجام می‌‌شود و باید مهندسان مهارت بالایی برای نصب تایل‌های بتنی داشته باشند.

  • استخر پلی‌پروپیلن

استخر پیش ساخته پلی پروپیلن یا همان استخر‌های پلیمری به راحتی قابلیت ذخیره حجم تعیین شده‌ای از آب را دارند. این نوع از استخر‌ها که جایگزین مناسبی برای استخر‌های بتنی و سیمانی هستند، از ورقه‌‌های پلیمری بسیار زیبا ساخته می‌‌شوند. دیواره این استخر‌ها از جنس پلیمر است و معمولاً دارای دو نوع پلیمر‌های صاف و پلیمر های دندانه‌دار می‌باشند.
استخر‌های پلی پروپیلن به راحتی جا به جا می‌‌شوند و حتی می‌توان ابعاد آن‌ها را تغییر داد. در مکان‌‌هایی که برای ذخیره آب نیاز به استخر‌های پیش ساخته وجود دارد، می‌‌توان از این نمونه‌‌ها استفاده کرد. معمولاً از این نوع استخر‌ها برای کشاورزی یا پرورش ماهی استفاده می‌‌شود.

  • استخر پیش ساخته فولادی

استخر‌های فولادی که از ورق گالوانیزه ساخته می‌‌شوند، خاصیت ضد زنگ دارند و به این راحتی ‌ها دچار پوسیدگی و زنگ زدگی نمی‌‌شوند. این نوع از استخر‌ها نیز قابلیت نصب توکار و روکار را دارند. استخر‌های فلزی هم مانند نمونه‌های دیگر، استحکام و مقاومت خوبی در برابر تغییرات دمایی دارند و به این سادگی‌‌ها دچار آسیب دیدگی نمی‌‌شوند.
با توجه به اینکه نصب استخر‌های فلزی یا همان استخر‌های گالوانیزه ساده است و هزینه و قیمت خوبی دارند، معمولاً در مزارع برای کشاورزی یا پرورش ماهی از آن‌ها استفاده می‌‌شود. مزیتی که این نوع از استخر‌ها دارند این است که می‌‌توان برای جلوگیری از ورود گرد و غبار به داخل آب، یک درپوش برای آن‌ها طراحی نمود. حتی می‌توان از پمپ تصفیه و سایر وسایل جانبی برای این نوع از استخر‌ها استفاده نمود.

معایب استخر پیش ساخته چیست؟

استخر‌های پیش ساخته طرفداران بسیاری دارند و امروزه برای استفاده در باغ ها، روف گاردن و … مورد استفاده قرار می‌‌گیرند. حتی می‌‌توان از این استخر‌ها برای پرورش ماهی یا مصارف کشاورزی یا صنعتی استفاده نمود. درست است که این استخر‌ها مزایای بسیاری دارند و استفاده از آن‌ها روز به روز در حال افزایش است، اما این استخر‌ها نیز دارای معایبی هستند که قبل از خرید بهتر است درباره آن ها اطلاعات کافی داشته باشید.

  • دارای ابعاد مشخص و محدود

یکی از مشکلاتی که استخر های پیش ساخته دارند، این است که دارای عمق، طول، عرض و طرح‌ های محدودی هستند و معمولاً امکان تغییر این ابعاد وجود ندارد. بنابراین خریداران باید از بین نمونه‌‌های موجود یک گزینه را انتخاب کنند.

  • رنگ ‌های محدود

معمولاً رنگ استخر‌های خانگی پیش ساخته محدود است و خریداران گزینه‌‌های زیادی برای انتخاب ندارند.

  • نیاز به سطح صاف و محکم برای نصب

درست است که نصب استخر‌های پیش ساخته زمان زیادی طول نمی‌‌کشد، اما این استخر‌ها حتماً باید در مکان‌‌های محکم و سطوح صاف قرار بگیرند. اگر به این نکات توجه نشود، نمی‌‌توان به درستی از انواع استخر‌های پیش ساخته استفاده نمود.

تفاوت استخر پیش ساخته بتی با استخر پیش ساخته فایبرگلاس چیست؟

دو نوع پرطرفدار استخر‌های پیش ساخته، استخر‌های بتنی و فایبرگلاس هستند. اما اگر بخواهیم این دو نمونه را با یکدیگر مقایسه کنیم، می‌‌توانیم تفاوت‌های آن‌ها را پیدا کنیم و هنگام ساخت استخر بهترین نمونه را انتخاب کنیم. آشنایی با تفاوت‌های این دو نمونه استخر می‌‌تواند دید بهتری برای انتخاب جنس استخر به ما بدهد.

تفاوت استخر بتنی با فایبرگلاس از نظر هزینه‌ های نصب

با توجه به متریال استفاده شده برای ساخت استخر‌های بتنی و مقاومت و طول عمر بالایی که دارند، هزینه نصب آن‌ها حدود ۳۵ درصد نسبت به استخر‌های پیش ساخته فایبرگلاس بیشتر است. استخر‌های بتنی نیاز به تجهیزات بیشتری دارند و هم‌چنین با توجه به ابعاد، اندازه و نوع طراحی آن‌ها هزینه، ساخت آن‌ها هیچ حد نهایتی ندارد. اما استخر‌های فایبرگلاس دارای هزینه متوسطی هستند و ساخت آن ها از ۷۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان بیشتر نمی‌‌شود. البته این مبلغ دقیق نیست. ممکن است با توجه به انتخاب‌‌های شما و نوع طراحی و تجهیزات مورد استفاده، این قیمت هم افزایش پیدا کند.

تفاوت استخر‌های بتنی و فایبرگلاس از نظر نگهداری

هزینه‌‌های نگهداری از استخر‌های فایبرگلاس نسبت به نمونه‌‌‌های بتنی ارزان‌تر است. این نوع از استخر‌ها مقاومت خوبی در برابر رشد جلبک‌‌ها دارند و نگهداری آن‌ها ساده‌تر از استخرهای بتنی است.

تفاوت استخر‌های بتنی و فایبرگلاس از نظر طول عمر

دوام و مقاومت استخر‌های بتنی بالا است. اما به این معنی نیست که به هیچ وجه دچار آسیب دیدگی نمی‌‌شوند. ممکن است پس از گذشت مدتی، تایل‌‌های بتنی دچار شکاف شوند و نیاز به بازسازی مجدد استخر بتنی وجود داشته باشد. این کار هم هزینه‌های بالایی دارد. البته نمی‌‌توان گفت که استخر‌های فایبرگلاس دچار چنین مشکلاتی نمی‌‌شوند. زیرا متریال فایبرگلاس هم می‌‌تواند به راحتی دچار ترک خوردگی شود و در برابر ضربه مقاومت خیلی خوبی ندارد. به عنوان مثال اگر زمین لرزه‌‌های شدید اتفاق بیفتد به راحتی فایبرگلاس دچار ترک خوردگی می‌شود.

تفاوت استخر‌های بتنی و پیش ساخته از نظر امکانات

با توجه به اینکه هر دو نمونه دارای گزینه‌ های خوبی برای سفارشی‌سازی هستند و خریداران می‌‌توانند امکانات متنوعی را برای استخر‌های خودشان سفارش دهند، می‌‌توان گفت که در این مورد تقریباً برابر هستند. اما گزینه‌‌های محدودی برای استخر‌های فایبرگلاس وجود دارد و از این لحاظ استخر‌های بتنی توانسته‌اند بیشتر رضایت مشتریان را جلب کنند. زیرا گزینه‌‌های متنوع‌تری برای سفارشی‌سازی دارند.

تفاوت استخر‌های بتنی و پیش ساخته از نظر زمان و سهولت نصب

بی شک استخر‌های فایبرگلاس از نظر سهولت نصب، دارای مزایای بیشتری نسبت به استخر‌های بتنی هستند. زیرا فرایند نصب استخرهای بتنی طولانی و پیچیده است. در حالی که استخر‌های فایبرگلاس در عرض یک هفته نصب می ‌شوند. اما ساخت استخر های بتنی می ‌تواند یک الی دو ماه طول بکشد و پروسه نصب آن‌ها نیز پیچیده و زمان بر است.

تفاوت استخر های بتنی و فایبرگلاس از نظر زیبایی ظاهری

زیبایی ظاهری استخر‌های بتنی نسبت به نمونه ‌های فایبرگلاس بیشتر است. زیرا امکان استفاده از آپشن‌های متنوع مانند کاشی کاری، آبنما و سایر تجهیزات در استخر‌های بتنی وجود دارد. در حالی که استخر‌های فایبرگلاس در این زمینه دارای محدودیت هستند.

استخر بتنی پیش ساخته - ام ک بتن

قیمت استخر پیش ساخته چقدر است؟

قیمت استخر پیش ساخته با توجه به فاکتور‌های مختلفی تعیین می‌‌شود. به همین خاطر نمی‌‌توان قیمت دقیقی برای تمام استخر‌های پیش ساخته ارائه نمود. بعضی از این استخر‌ها از جنس بتن ساخته می‌شوند و دارای تجهیزات بیشتری هستند. برای همین قیمت آن‌ها بالا است. بعضی دیگر نیز از برزنت یا فایبرگلاس ساخته می‌شوند که قیمت آن‌ها از استخر‌های بتنی پایین‌تر است. به طور کلی پارامتر‌های تأثیرگذار و تعیین کننده قیمت استخر‌های پیش ساخته، عبارتند از:

  •  کیفیت مصالح به کار رفته برای ساخت استخر
  •  توکار یا روکار بودن استخر پیش ساخته
  •  استفاده از تجهیزات پیشرفته مانند پمپ تصفیه، تابلو برق، اسکیمر و چراغ استخر
  •  برند تولید کننده استخر آماده

تمام این موارد به صورت جداگانه می‌‌توانند روی هزینه نهایی و قیمت خرید استخر‌های پیش ساخته تأثیر داشته باشند. البته هزینه‌های نصب و ساخت محل مناسب برای نصب این استخر‌ها نیز باید محاسبه شود. حمل و نقل و جابجایی استخر‌های پیش ساخته نیز دارای هزینه است. در ادامه هم چنین برای آشنایی با هزینه های ساخت ویلا پیش ساخته می توانید به مطالعه مقاله “قیمت ویلا پیش ساخته چقدر است؟” بپردازید.

چگونه بهترین شکل استخر پیش‌ساخته را انتخاب کنیم؟

اگر قصد خرید استخر پیش ساخته را دارید، اما نمی‌‌دانید مناسب ترین و بهترین شکل استخر پیش ساخته برای شما کدام است، ابتدا باید بدانید که هدف شما از خرید این استخر‌های آماده چیست؟
با توجه به اینکه استخر‌های آماده کاربرد‌های متنوعی دارند، شما باید ببینید که برای چه کاربردی قصد خرید استخر دارید. امروزه استفاده از استخر های پیش ساخته در ویلا و خانه های پیش ساخته بسیار کاربرد دارد.

  •  اگر برای باغ یا ویلا استخر پیش ساخته می‌‌خرید، باید حتماً به محیط نصب استخر توجه داشته باشید. محل نصب استخر‌های پیش ساخته اگر سرپوشیده باشد، انتخاب راحت‌تر می‌‌شود. اما اگر در فضا‌های باز و به صورت توکار می‌‌خواهید از استخر‌های آماده استفاده کنید، باید جنسی را انتخاب کنید که در برابر تابش مستقیم آفتاب، آسیب نبیند و در گذر زمان بدون تغییر رنگ باقی بماند.
  •  اگر برای شنا، استخر پیش ساخته تهیه می‌‌کنید، باید حتماً به تجهیزات مورد نیاز استخر توجه داشته باشید. از آنجا که همه افراد با هر سن و مهارتی از این استخر استفاده می‌‌کنند، بهتر است به ابعاد آن توجه کنید و شرایط لازم برای آموزش شنای کودکان و افراد غیر ماهر را هم در نظر بگیرید. این گونه استخر‌ها اگر عمق کمی داشته باشند، برای کودکان مناسب‌ تر هستند.
  •  استخر‌های آماده‌‌ای که برای پرورش ماهی یا کشاورزی استفاده می‌‌شوند نیاز به بدنه مقاوم دارند. زیرا قرار است در محیط‌های مختلف از آن‌ها استفاده شود و مشخص نیست که تا چه مدت باید در شرایط آب و هوایی مختلف قرار بگیرند.
    بهترین راه برای انتخاب استخر‌های پیش ساخته، استفاده از نظرات و مشاوره کارشناسانی است که در این زمینه فعالیت می‌‌کنند. این افراد به واسطه سال‌‌ها تجربه در زمینه ساخت و تولید استخر‌های پیش ساخته، می‌‌توانند در انتخاب طرح و ابعاد استخر به شما کمک کنند. به این ترتیب می‌توانید برای محل مورد نظر خود مناسب ‌ترین گزینه را انتخاب کنید.

تحویل استخر پیش ساخته چقدر زمان می برد؟

مدت زمان تحویل استخر‌های پیش ساخته به فاکتور‌های مختلفی بستگی دارد. درست است که تمامی استخر‌های پیش ساخته نسبت به استخر‌های ثابت مراحل ساخت کوتاه ‌تری دارند و نصب و اجرای آن‌ها سریع ‌تر انجام می‌شود، اما به طور کلی نمی‌‌توان زمان دقیقی را مشخص نمود.

  • نوع استخر

با توجه به نوع استخر، جنس متریال استفاده شده برای ساخت استخر‌های آماده و به طور کلی انواع مختلفی که این استخر‌ها دارند، مراحل ساخت آن‌ها با یکدیگر تفاوت دارد. معمولاً استخر‌هایی چون استخر‌های برزنتی و فایبرگلاس زودتر از استخر‌های بتنی آماده می‌‌شوند.

  • تجهیزات استخر

ارتقا سطح کیفی استخر و استفاده از تجهیزات مدرن، باعث افزایش زمان تحویل آن می‌‌شود. زیرا به کار بردن این امکانات نیاز به مدت زمان بیشتری دارد و نصب آن ها هم نیاز به مهارت و دقت بالا تری دارد.

  • آماده سازی محل نصب

بعضی اوقات به خاطر اجرا نشدن کار‌های لازم برای نصب استخر، تحویل آن دیر تر از موعد انجام می‌‌شود.

  • تغییر سفارش مشتری

ممکن است استخر‌های پیش ساخته در عرض 2 تا 3 هفته آماده شوند، اما به خاطر اینکه مشتری سفارش خود را تغییر می‌‌دهد، تحویل آن دیر‌تر انجام می‌‌شود.

جمع بندی

در این نوشتار تلاش کردیم درباره انواع استخر پیش ساخته، متریال به کار رفته برای ساخت آن ها و هزینه‌های ساخت استخر پیش ساخت صحبت کنیم. در صورتی که قصد سفارش و خرید انواع استخر‌های آماده برای باغ، ویلا یا سایر مکان‌های دیگر را دارید، می‌توانید برای کسب اطلاعات دقیق ‌تر درباره هزینه و نحوه انتخاب استخر‌های پیش ساخته و همچنین ویلا پیش ساخته بتنی با کارشناسان ما مشورت کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
تیم تحریریه ام ک بتن

این محتوا توسط تیم مجرب تولید محتوا ام ک بتن تولید و منتشر شده است.

مقالات مرتبط


پرسش و پاسخ


نظر خود را درج کنید..

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *