قیمت خانه پیش ساخته چقدر است؟

قیمت خانه پیش ساخته چقدر است؟
  • تحریریه ام ک بتن
  • مقالات
  • مدت زمان خواندن مقاله: 16 دقیقه
  • 0 نظر
  • شناسه مقاله: 1143

صنعت ساخت و ساز، تحت تاثیر پیشرفت‌ تکنولوژی امروزه تحول زیادی داشته است و تغییرات فراوانی در آن ایجاد شده که ساخت خانه‌های پیش ساخته یکی از آن‌ها است. این سبک سازه‌ها که به انگلیسی Prefabricated Home گفته می‌شوند، ساختمان‌هایی ویلایی هستند که به صورت یک یا دو طبقه احداث شده و معمولا تمام امکانات یک خانه معمولی را دارا هستند. در ادامه قصد معرفی این سازه‌ها را داریم و به بررسی مهم‌ترین موضوع در مورد این گونه خانه‌ها یعنی قیمت خانه پیش ساخته می‌پردازیم، با ما همراه باشید.

خانه پیش ساخته به چه سازه ای گفته می شود ؟

ساختمان یا خانه پیش ساخته به سازه و بنایی گفته می‌شود که در کارخانه ساخته و در محل مورد نظر نصب و اجرا می‌شود. در واقع این مدل خانه‌ها در یک محل به طور کامل و شبیه به یک خانه واقعی ساخته می‌شوند و سپس با ابزار مخصوص به جای دیگری انتقال داده می‌شوند. این سبک سازه‌ها را معمولا از ورقه‌های فلزی، متریال مقاوم پلاستیکی، چوب و… می‌سازند. در سال‌های آخر ساخت و ساز این سبک خانه‌ها گسترش زیادی داشته است و طرح‌ها و مدل‌هایی که خانه پیش ساخته بر اساس آن‌ها طراحی و اجرا می‌شوند، روز به روز متنوع‌تر می‌شوند.

تاریخچه ساخت این سبک خانه‌ها به قرن 18 میلادی و پس از جنگ جهانی دوم که در پی خرابی‌های فراوان، مردم نیاز جدی به سرپناه و مسکن داشته‌اند، به طور جدی آغاز شد. خانه‌های اولیه بسیار ساده بوده و بیشتر چهار دیواری‌هایی بودن که با یک سقف، ساکنان خود را از گزند سرما حفظ می‌کردند اما رفته رفته سبک این خانه‌ها تغییر کرد و در نهایت به مدل‌های امروزی منتهی شدند. امروزه خانه‌های پیش ساخته خصوصا خانه های پیش ساخته بتنی به دلیل سرعت اجرای بالا و دردسرهای کم در حمل و نقل، از محبوبیت بالایی برخوردار هستند. در صورتی که این سازه‌ها به صورت استاندارد ساخته شوند و در طراحی و ساخت آن‌ها به تمام نکات ایمنی توجه شود، سازه‌هایی بسیار مقاوم خواهند بود که در هر شرایطی ماندگاری دارند.

قیمت هر متر خانه پیش ساخته چقدر است؟

به جز عوامل گفته شده، عامل مهم دیگر هم در محبوبیت خانه‌های پیش ساخته تاثیرگذار است و این عامل، مناسب بودن قیمت خانه پیش ساخته نسبت به کارایی و امکانات آن است. در محاسبه قیمت این سبک خانه‌ها به شکل‌های مختلفی عمل می‌شود که رایج‌ترین آن محاسبه قیمت براساس متراژ خانه است. در هر متر از خانه‌های پیش ساخته مقدار مشخصی از مصالح و ابزار به کار رفته که با در نظر گرفتن آن می‌توان قیمتی کلی برای خانه تعیین کرد و سپس سازه را براساس متراژ قیمت‌گذاری کرد.
بدیهی است که با بالا رفتن متراژ خانه‌های پیش ساخته، قیمت آن‌ها نیز افزایش پیدا می‌کند. البته در این مورد عوامل دیگری هم تاثیرگذار هستند و نمی‌توان تنها متراژ را به عنوان عاملی برای تعیین قیمت عنوان کرد. برای مثال قیمت هر متر از خانه‌های پیش ساخته‌ای که با متریال چوبی طراحی و تولید می‌شوند، با قیمت خانه‌هایی که با ورق‌های فلزی ساخته می‌شوند، مشابه نیست و به دلیل مسائلی مانند مقاومت و… هر کدام با قیمتی متفاوت عرضه می‌شوند اما با مشترک بودن سایر عوامل مانند متریال ساخت، سبک طراحی و… اختلاف مساحت و متراژ تنها عامل تفاوت قیمت این سبک خانه‌ها خواهد بود.

قیمت خانه پیش ساخته - ام ک بتن

به طور کلی عوامل تاثیرگذار بر قیمت انواع خانه پیش ساخته چیست؟

در تعیین و مشخص کردن قیمت خانه‌ها و ساختمان‌های پیش ساخته عوامل مختلفی دخیل هستند که به منظور اطلاع دقیق از شرایط این خانه‌ها باید با این عوامل آشنایی داشته باشید. از جمله عوامل مهم و تاثیرگذار در قیمت‌گذاری خانه‌های پیش ساخته که می‌توانند در خرید شما تاثیر داشته باشند، موارد زیر را می‌توان نام برد:

  • اندازه و طراحی

اولین عاملی که در قیمت ساختمان‌های پیش ساخته تاثیر می‌گذارد، اندازه و سبک طراحی این خانه‌ها است. بر خلاف گذشته که خانه‌های پیش ساخته به شکل کاملا ساده، طراحی و ساخته می‌شدند امروز انواع مختلفی از این ساختمان‌ها وجود دارند. قیمت خانه پیش ساخته با پیچیدگی و جزئیات بیشتر در طرح آن افزایش پیدا می‌کند. به علاوه خانه‌هایی که از اندازه بزرگ‌تر برخوردار هستند، نسبت به خانه‌هایی که ابعاد و اندازه کوچک‌تر دارند، از قیمت بالاتری نیز برخوردار بوده و گران‌تر عارضه می‌شوند.

  • متریال به کار رفته در ساخت خانه

همان‌طور که در اولین بخش گفتیم، جهت تولید خانه‌های پیش ساخته از مصالح و متریال گوناگونی استفاده می‌شود که هر کدام قیمت اولیه مشخصی داشته و استفاده از آن‌ها نیز نرخ مشخصی دارد. برای مثال ویلاهای چوبی پیش ساخته‌ و خانه‌هایی که با چوب ساخته می‌شوند، نسبت به خانه‌های پیش ساخته با پلاستیک فشرده و مقاوم گران‌تر هستند. علاوه بر هزینه اولیه متریال، هزینه استفاده از آن نیز در قیمت‌گذاری خانه‌های پیش ساخته موثر است. در واقع تغییراتی که روی متریال مورد نظر داده می‌شود تا با استفاده از آن یک خانه پیش ساخته تولید شود و هزینه‌های جانبی مرتبط با استفاده از متریال مورد نظر مانند حمل و نقل و جابجایی مصالح در قیمت نهایی این خانه‌ها موثر هستند.

  • سفارشی سازی

هر چیزی که به صورت شخصی‌سازی شده یا سفارشی طراحی و ساخته شود، از قیمت بالاتری برخوردار است و این قانون در مورد خانه‌های پیش ساخته هم وجود دارد. خانه‌هایی که به صورت رندوم در کارخانجات تولید می‌شوند، خط تولید مشخصی داشته و ابزار و متریال اولیه متناسب با آن‌ها طراحی و آماده می‌شوند اما زمانی که قصد ساخت یک خانه پیش ساخته سفارشی‌ سازی شده را داشته باشید، متریال و مصالح اولیه، ابزار و لوازم مورد نیاز و… متناسب با سفارش شما آماده می‌شوند که معمولا خارج از خط تولید کارخانه است، در نتیجه قیمت خانه پیش ساخته را افزایش می‌دهد.

  • موقعیت جغرافیایی

موقعیت جغرافیایی و محلی که خانه پیش ساخته شما نهایتا در آن اجرا می‌شود هم در قیمت گذاری این سازه تاثیرگذار است. طبیعتا در مناطق صعب العبور که انتقال مصالح و خانه دشوار باشد، ابزار مجهزتر و نیروهای کارآمدتری مورد نیاز است که هزینه بیشتری برای نصب و اجرای ساختمان دریافت می‌کنند.

  • استانداردها

در تعیین قیمت گذاری خانه‌های پیش ساخته یک عامل موثر دیگر هم وجود دارد و آن قوانین و استانداردهای محلی است که خانه در آن جا قرار گرفته و ساخته می‌شود. در بعضی از مناطق برای نصب خانه‌های پیش ساخته و بنا کردن آن‌ها هزینه‌های مجزا از صاحبان خانه دریافت می‌شود که این هزینه‌ها نهایتا قیمت خانه را افزایش می‌دهد.

  • شرکت سازنده

دیگر فاکتور موثر در قیمت گذاری خانه‌های پیش ساخته، شرکت سازنده خانه است. هر کدام از شرکت‌ها و کارخانجاتی که این خانه‌ها را تولید می‌کنند، بسته به ویژگی‌هایی که در ساخت خانه‌های خود مد نظر قرار داده و ابزار و متریالی که مورد استفاده قرار می‌دهند، قیمتی را با خانه‌های خود در نظر می‌گیرند. در ادامه برای آشنایی بیشتر با مزایا و معایب خانه پیش ساخته مطالعه مقاله ” خانه پیش ساخته چیست؟ ” را پیشنهاد می کنیم.

جنس خانه پیش ساخته چه تاثیری بر قیمت آن می گذارد؟

مصالح یا متریال اولیه‌ای که برای ساخت خانه‌های پیش ساخته مورد استفاده قرار می‌گیرد، تنوع زیادی دارد. این خانه‌ها را می‌توان با انواع فلزات، چوب، ال اس اف و… احداث کرد که هزینه خرید و استفاده هر کدام متفاوت بوده و در قیمت نهایی این خانه‌ها تاثیرگذار است.
در بررسی قیمت خانه‌های پیش ساخته از نظر متریال و مصالحی که برای ساخت به کار می‌رود، می‌توان گفت که خانه‌های ساخته شده با مصالح مقاوم‌تر از قیمت بالاتری هم برخوردار هستند. برای مثال قیمت خانه پیش ساخته LSF نسبت به قیمت خانه پیش ساخته ساندویچ پانلی بیشتر است زیرا ال اس اف، نوعی ورق فولادی است که از مقاومت بالاتری برخوردار بوده، استحکام بیشتری دارد و نسبت به ضرب دیدگی و خوردگی نیز مقاوم‌تر است.
به علاوه نحوه استفاده از متریالی که در ساخت خانه پیش ساخته به کار می‌روند هم در قیمت گذاری نهایی این سازه‌ها تاثیر دارند. به عنوان مثال استفاده از بتن باعث می‌شود که وزن خانه‌های پیش ساخته بالاتر رفته و این موضوع فرآیند جابجایی و انتقال خانه‌ها به محل مورد نظر را سخت می‌کند. این در حالی است که خانه‌های پیش ساخته‌ای که با ورق‌های PVC ساخته می‌شوند، وزن سبک‌تری دارند و این موضوع باعث می‌شود که حمل و نقل آن‌ها ساده‌تر شده و در نتیجه قیمت نهایی آن‌ها کمتر باشد.
به جز این موارد، قیمت اولیه یا قیمت روز مصالح و متریالی که در ساخت خانه پیش ساخته به کار می‌رود در بازار جهانی متفاوت است و در صورتی که متریال مورد نیاز برای ساخت خانه از دیگر کشورها وارد شود، قیمت محصول در بازار جهانی نیز در قیمت خانه تاثیر خواهد گذاشت. به عبارتی می‌توان گفت که قیمت خانه‌های پیش ساخته با در نظر گرفتن نوع مصالح، به قیمت ارز نیز وابسته است.

جنس خانه پیش ساخته - ام ک بتن

قیمت خانه پیش ساخته بتنی چقدر است؟

یکی از انواع خانه‌های پیش ساخته، خانه‌های ساخته شده با بتن هستند. ساخت خانه‌های پیش ساخته با استفاده از بتن در چند مرحله انجام می‌شود. در نخستین مرحله نیاز است که قالب اصلی خانه یا در اصطلاح اسکلت آن آماده می‌شود. برای ساخت خانه‌های بتنی ابتدا قالب‌ها در محل مورد نظر جای می‌گیرند و پس از اتصال آن‌ها به یکدیگر، عملیات بتن ریزی داخل هر قالب انجام می‌شود. قیمت خانه پیش ساخته بتنی با توجه به این فرآیند نسبتا زیاد است.
به علاوه خانه‌های پیش ساخته بتنی از وزن نسبتا بالایی هم برخوردار هستند که جابجایی و حمل آن‌ها را دشوار می‌کند. معمولا امکان استفاده مستقیم از خانه‌های پیش ساخته بتنی وجود ندارد و پس از انتقال آن‌ها به محل مورد نظر و اجرا در محل باید تغییراتی مانند طراحی نما، رنگ کردن و… برای قابل استفاده شدن خانه انجام شود که در این صورت هزینه نهایی ساخت خانه باز هم بیشتر می‌شود. استفاده از خانه‌های پیش ساخته بتنی تنها در مناطقی که امکان حمل سازه به راحتی وجود داشته باشد و بافت منطقه بیشتر خانه‌های بتنی باشند، توصیه می‌شود.

قیمت خانه پیش ساخته ساندویچ پانل چقدر است؟

از دیگر انواع خانه‌های پیش ساخته می‌توان به خانه‌های ساخته شده با ساندویچ پانل اشاره کرد. ساندویچ پانل‌ها جزو اولین متریال و مصالحی هستند که برای ساخت خانه‌های پیش ساخته مورد استفاده قرار گرفتند و به دلیل ویژگی‌هایی مانند وزن مناسب، تنوع رنگ، امکان برش زدن ورقه‌های آن‌ها به هر ابعاد و اندازه‌ای و شکل پذیری ورقه‌ها، هنوز هم جزو متریال محبوب و پرکاربرد جهت ساخت این سبک خانه‌ها محسوب می‌شوند.
ورق‌های ساندویچ پانل، ورقه‌های سه لایه هستند که دو لایه خارجی آن‌ها از جنس آلومینیوم، آلوزینک یا گالوانیزه بوده و لایه میانی آن‌ها با پشم شیشه، پشم سنگ یا پلی اورتان پر می‌شود.
ویژگی‌ خانه‌های پیش ساخته ساندویچ پانلی، گرم بودن فضای داخلی خانه‌هایی است که با استفاده از این متریال طراحی و ساخته می‌شوند. لایه‌های خارجی باعث مقاومت سازه شده و لایه میانی از انتقال حرارت، انتقال صدا و.. جلوگیری می‌کنند. با وجود امتیازات و ویژگی‌های گفته شده، قیمت خانه پیش ساخته با ساندویچ پانل چندان زیاد نیست و این متریال، جزو مصالح اقتصادی برای ساخت خانه‌های پیش ساخته محسوب می‌شود.

قیمت خانه پیش ساخته شده LSF چقدر است؟

ال اس اف نوعی فولاد سبک و جزو متریال نسبتا جدید برای ساخت خانه‌های پیش ساخته است. این متریال مقاومت بالایی دارد و در زمان بروز حوادثی مانند سیل و زلزله دچار آسیب دیدگی نمی‌شود. از مزایای این متریال می‌توان به سرعت بالای اجرای سازه‌ها با آن، استحکام و مقاومت ساختمان‌ها و قابلیت جابجایی ساده اشاره کرد. تمام این ویژگی‌ها باعث می‌شود که قیمت خانه‌های ساخته شده با ال اس اف نسبت به دیگر خانه‌ها بالاتر باشد. قیمت‌گذاری خانه‌های ال اس اف معمولا از متری 6-12 میلیون متغیر است.

قیمت خانه پیش ساخته شده چوبی چقدر است؟

خانه‌های پیش ساخته را با متریال چوبی هم طراحی و تولید می‌کنند. چوبی که در تولید خانه‌های پیش ساخته به کار می‌رود، معمولا چوب ترموود است که از مقاومت بالایی برخوردار است و در اثر حرارت، رطوبت و… دچار آسیب دیدگی نمی‌شود. متریال چوبی در ساخت خانه‌های پیش ساخته به راحتی مورد استفاده قرار می‌گیرد، زیرا شکل پذیری آن نسبت به دیگر مصالح و متریال مناسب‌تر است. همه این ویژگی‌ها باعث شده که خانه‌های پیش ساخته با چوب، قیمتی متوسط و مناسب داشته باشند. البته نباید این نکته را فراموش کرد که استفاده از خانه‌های چوبی در هر فضایی امکان‌پذیر نیست. خانه‌های چوبی معمولا از متری 11 میلیون تومان ساخته می‌شوند. برای آشنایی بیشتر با این خانه پیش ساخته مطالعه مقاله “خانه پیش ساخته چوبی چیست؟” را پیشنهاد می کنیم.

قیمت خانه های پیش ساخته فلزی چقدر است؟

در طراحی و تولید خانه‌های پیش ساخته از ورقه‌های فلزی هم استفاده می‌شود. آهن، آلومینیوم، ف ولاد و… از جمله فلزاتی هستند که در تولید سازه‌های پیش ساخته مورد استفاده قرار می‌گیرند. فلزات نسبت به بسیاری از متریال طراحی و تولید خانه‌ها، مقرون به صرفه‌تر هستند و امکان بهره‌گیری از آن‌ها در هر شکل و هر ابعادی وجود دارد. دیگر علت مناسب بودن قیمت خانه پیش ساخته با فلزات، سرعت بالای اجرای سازه با استفاده از آن‌ها است که بسیاری از هزینه‌های جانبی مانند هزینه استخدام نیروی کار و… را کاهش می‌دهد.

قیمت خانه پیش ساخته دوبلکس چیست؟

تکنولوژی ساخت خانه‌های پیش ساخته آنقدر پیشرفت کرده که امروزه انواع مختلف این سازه‌ها به صورت یک طبقه، دو طبقه و دوبلکس هم ساخته می‌شود. خانه‌های دوبلکس طراحی داخلی لوکس‌تر و شکیل‌تری دارند و معمولا از دو واحد مستقل تشکیل می‌شوند که به صورت همزمان کنار یا روی هم قرار می‌گیرند. استفاده از متریال و مصالح مقاوم، شرط طراحی و ساخت خانه‌های پیش ساخته به صورت دوبلکس است که این موضوع در قیمت خانه‌های دوبلکس تاثیرگذار است.
به طور کل می‌توان گفت که قیمت خانه‌هایی که به صورت دوبلکس طراحی می‌شوند، نسبت به خانه‌های فلت و ساده بیشتر است و این موضوع به دلیل متریال مقاوم‌تر، طراحی پیچیده‌تر و جزئیات بیشتری است که در ساخت این خانه‌ها به کار می‌رود.

قیمت خانه‌های پیش ساخته مدولار چیست؟

یکی از روش‌های ساخت خانه‌های پیش ساخته که در قیمت گذاری نهایی این خانه‌ها تاثیر می‌گذارد، ساخت خانه‌ها به شیوه مدولار است. اجزای خانه‌های مدولار به صورت سه بعدی طراحی و ساخته می‌شوند. این اجزا به طور کامل در کارخانه‌های تولیدی ساخته می‌شوند و در نهایت برای نصب به محل مورد نظر ارسال می‌شوند. خانه‌های مدولار هنگام خروج از کارخانه، گاهی تا 95 درصد تکمیل هستند و تنها نیاز است که آن‌ها را در محل نهایی تحویل داد و اتصالات را تکمیل کرد. تولید خانه پیش ساخته به صورت مدولار هم نسبت به خانه‌های دیگر هزینه بالاتری دارد. این تکنولوژی جدیدتر است و به دلیل محدودیت‌هایی که هنوز در ساخت و اجرای خانه‌های آن وجود دارد، قیمت نهایی بالاتر است.

قیمت خانه های پیش ساخته بر اساس متراژ

کمی قبل گفتیم که رایج‌ترین شیوه تعیین قیمت خانه پیش ساخته، تعیین قیمت بر اساس متراژ سازه است. در این شیوه تعیین قیمت با بالا رفتن متراژ خانه، قیمت نیز افزایش پیدا می‌کند.

قیمت خانه پیش ساخته 50 متری چقدر است ؟

یکی از رایج‌ترین متراژها برای ساخت خانه‌های پیش ساخته، ابعاد 50 متری است. در این خانه‌ها معمولا یک اتاق، یک بخش به عنوان هال و پذیرایی، یک سرویس بهداشتی و یک آشپزخانه طراحی می‌شود. بسته به اینکه جزئیات این خانه‌ها چه میزان باشد، چه سبکی در طراحی داخلی آن‌ها به کار رفته باشد یا چه متریالی برای تولید آن‌ها استفاده شود، قیمت نهایی متفاوت است. در حال حاضر قیمت خانه‌های پیش ساخته صفر 50 متری چیزی حدود 300-500 میلیون تومان متغیر است که با افزایش جزئیات ممکن است بیشتر هم شود.

قیمت خانه پیش ساخته 60 متری چقدر است ؟

خانه‌های پیش ساخته 60 متری با جزئیات مشابه خانه‌های 50 متری طراحی می‌شوند. در مورد این خانه‌ها هم قیمت گذاری به مصالحی که در ساخت خانه به کار می‌رود، متراژ دقیق ساختمان، جزئیات و پیچیدگی طراحی و… بستگی دارد. در حال حاضر خانه‌های 60 متری با محدود قیمت 350-650 میلیون تومان طراحی و ساخته می‌شوند.

قیمت خانه پیش ساخته 80 متری چقدر است ؟

بسته به متریالی که در ساخت خانه‌های پیش ساخته 80 متری به کار رود، قیمت این خانه‌ها از 480 میلیون تومان تا 900 میلیون تومان متغیر است. البته متریال تنها یکی از عوامل تاثیرگذار در قیمت خانه‌های 80 متری است و به جز این عامل، جزئیات و بخش‌هایی که در خانه وجود دارند و امکانات و پیچیدگی‌ها نیز در قیمت گذاری نهایی خانه تاثیرگذار هستند.

قیمت خانه پیش ساخته مقاوم در برابر زلزله چقدر است؟

بیشتر خانه‌های پیش ساخته، مقاوم به زلزله ساخته می‌شوند، در نتیجه می‌توان گفت که این فاکتور در قیمت خانه‌ پیش ساخته چندان تاثیرگذار نیست. با این حال در صورتی که سازه پیش ساخته خود را به طور ویژه نسبت به زلزله مقاوم‌سازی کنید، برای مثال ورق‌های فلزی را با پوشش مخصوص مقاوم‌تر کرده یا علاوه بر ورقه‌های چوبی از ساندویچ پانل هم برای مقاوم‌سازی خانه استفاده کنید، قیمت تحت تاثیر این تغییرات، بیشتر خواهد شد. با توجه به اینکه در این زمینه فاکتورهای متعددی تاثیرگذار است، امکان مشخص کردن یک قیمت کلی برای خانه‌های مقاوم به زلزله وجود ندارد و بسته به شیوه مقاوم‌سازی می‌توان قیمت‌های متنوعی را برای این شیوه ساخت خانه‌های پیش ساخته عنوان کرد.

هزینه حمل و نقل خانه پیش ساخته به چه صورت است؟

قیمت خانه‌های پیش ساخته تماما وابسته به مصالح و اجرا نیست و موارد جانبی دیگری هم در قیمت‌گذاری این خانه‌ها تاثیرگذار هستند که از جمله آن‌ها می‌توان به هزینه حمل و نقل اشاره کرد. قیمت گذاری در این فاکتور هم به عوامل مختلفی بستگی دارد، برای مثال:

  •  فاصله کارخانه تا محل اجرای خانه پیش ساخته
  •  وزن خانه پیش ساخته
  •  نوع ماشینی که برای حمل خانه استفاده می‌شود
  •  ابزارهایی که جهت جابجایی خانه مورد استفاده قرار می‌گیرد
  •  حمل و نقل خانه به صورت آماده و قرار دادن در محل یا به صورت باز و سرهم کردن در محل مورد نظر
  •  سختی یا راحتی مسیری که به مقصد قرارگیری خانه منتهی می‌شود

حمل و نقل جزو فاکتورهای جانبی تاثیرگذار در قیمت خانه پیش ساخته محسوب می‌شود و نوع شرکتی که این کار را انجام می‌دهد هم در تعیین هزینه‌ آن موثر است.

حمل و نقل سازه پیش ساخته - ام ک بتن

قیمت خانه های پیش ساخته MK-beton چقدر است؟

ام ک بتن یکی از شرکت‌های مطرح سازنده خانه‌های پیش ساخته و همچین ویلای پیش ساخته در ایران با بیش از نیم قرن تجربه و حضور فعال در عرصه تولید و ساخت و ساز خانه‌های پیش ساخته، یکی از پیشگامان ساخت این مدل خانه‌ها در ایران است. خانه‌های پیش ساخته این شرکت با بهترین متریال، مناسب‌ترین نقشه و بهترین سبک طراحی و ساخته می‌شوند و با قیمت‌های متنوعی در اختیار مشتریان قرار می‌گیرند تا همه افراد با هر بودجه‌ای قادر به خریداری خانه مورد نظر باشند. جهت اطلاع از قیمت خانه‌های‌ پیش ساخته و قیمت ویلا پیش ساخته این شرکت و ثبت سفارش برای ساخت خانه می‌توانید با کارشناسان تماس بگیرید و علاوه بر اطلاع از قیمت‌ها، در زمینه سفارش خانه مورد نظر خود، راهنمایی‌های لازم را دریافت کنید.

نکاتی که قبل از خرید خانه پیش ساخته باید بدانید

در نهایت اگر قصد خرید خانه‌ای به صورت پیش ساخته دارید، به جز قیمت که مهم‌ترین و موثرترین موضوع در خرید این سبک خانه‌ها است باید به چند فاکتور و نکته مهم دیگر هم توجه کنید که عبارتند از:

  •  محل قرارگیری خانه را از نظر اقلیم، بافت منطقه، ویژگی‌ها و تحمل زمین در نظر بگیرید.
  •  امکانات خانه را بررسی کنید و اگر به دنبال مورد خاصی هستید، اطمینان حاصل کنید که در خانه مورد نظر وجود دارد.
  •  ابعاد و متراژ خانه را با توجه به زمین و نیاز خود به صورت مناسب انتخاب کنید. در این زمینه می‌توانید از راهنمایی کارشناسان این حوزه استفاده کنید.
  •  اگر نمای خانه پیش ساخته برای شما اهمیت دارد، این موضوع را در زمان خرید در نظر داشته باشید.
  •  نوع مصالح و متریال، مقاومت، انعطاف پذیری و وزن آن‌ها را در زمان خرید مد نظر قرار دهید.
  •  و خانه پیش ساخته را تنها از شرکت‌ها و برندهای معتبر و شناخته شده خریداری کنید.
3.9/5 - (11 امتیاز)
تیم تحریریه ام ک بتن

این محتوا توسط تیم مجرب تولید محتوا ام ک بتن تولید و منتشر شده است.

مقالات مرتبط


پرسش و پاسخ


نظر خود را درج کنید..

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *