ساختمان پیش ساخته چیست؟

ساختمان پیش ساخته چیست؟
  • تحریریه ام ک بتن
  • مقالات
  • مدت زمان خواندن مقاله: 16 دقیقه
  • 0 نظر
  • شناسه مقاله: 1597

ساختمان پیش ساخته یک نوع سازه بوده که در کارخانه تولید شده و سپس برای مونتاژ به محل مورد نظر منتقل می شود. امروزه این ساختمان ها به دلیل ویژگی ها و مزایایی که دارند به صورت گسترده مورد استفاده قرار می گیرند. از جمله مزایای این سازه ها می توان به سرعت اجرایی بالا و قیمت مناسب آنها اشاره کرد. طراحی این ساختمان ها شامل یک سری بخش ها و قطعات بوده که در محل اولیه ساخته شده و سپس به صورت مجزا به محل اجرا منتقل می شوند تا بر اساس نقشه طراحی کنار یکدیگر قرار گیرند.
در ساخت این سازه ها با توجه به شرایط و نیاز کاری از بتن، چوب، فلز، پلاستیک و غیره استفاده می شود. با توجه به ویژگی ها و مزایای بسیار این ساختمان ها و کاربرد گسترده آنها، در این مطلب قصد داریم ضمن معرفی ساختمان پیش ساخته به تاریخچه این سازه، مزایا، معایب، کاربردها و انواع آن، تفاوت آن با سازه های سنتی، معرفی ساختمان مدولار و سبک، مراحل ساخت، هزینه ها، طول عمر، متراژ، مدت زمان ساخت، نحوه خرید و ویژگی های ساختمان های پیش ساخته MK-beton بپردازیم.

فهرست مقاله

مروری بر تاریخچه ساختمان‌ های پیش ساخته

ساخت این سازه ها به قرن ۱۷ میلادی برمی گردد زمانی که برای نخستین بار در ایالات ماساچوست آمریکا و در شهر «کیپ آن» از سازه هایی استفاده می شد که از قابلیت جابجایی برخوردار بودند. در همین دوره نیز شخصی به نام هنری منینگ در بریتانیا سازه ای را با عنوان کلبه منینگ (Manning cottage) طراحی و عرضه کرد که طراحی پیش ویژه ای برخوردار بود. در ابتدای قرن ۱۹ و با افزایش مهاجرت انگلیسی ها به استرالیا، هنری منینگ به طراحی ساختمان های پیش ساخته ای چوبی پرداخت که از قابلیت جابجایی برخوردار بودند و با استفاده از کشتی می توانستند قطعات آنها را به استرالیا منتقل کرده و در آنجا اجرا کنند.
دیری نگذشت که به دلیل مزایای بسیار ساختمان پیش ساخته در سایر نقاط جهان مانند انگلیس و آمریکا نیز مورد استفاده قرار گرفتند. نمونه دیگری از طراحی ساختمان های پیش ساخته به اواسط قرن نوزدهم و به جنگ کریمه برمی گردد. این رویداد که آغاز آن از سال ۱۸۵۳ بود و تا سال ۱۸۵۶ میلادی ادامه داشت در بین کشورهایی چون فرانسه، روسیه، بریتانیا و عثمانی به وقوع پیوست. استفاده از فناوری های نوین در ساخت این سازه ها سبب شده که امروزه ساختمان های پیش ساخته بسیاری با طراحی های مدرن مورد استفاده قرار گیرند.

تعریف ساختمان پیش ساخته بر اساس ویکی پدیا

در ویکی پدیا جهت معرفی ساختمان پیش ساخته از عناوین Prefabricated home ، Modular homes، Mobile home و Manufactured home استفاده شده است. Prefabricated home به معنای سازه ای است که قطعات آن در یک ابعاد استاندارد و با قابلیت حمل طراحی شده اند. این قطعات در خارج از سایت تولید شده و در محل سایت نصب و راه اندازی می شوند. در طراحی برخی از این سازه ها از سبک های فیوچریسم و پست مدرنیسم الهام گرفته شده است.
Modular homes نیز سازه ای است که قطعات مورد استفاده در طراحی آن نخست در کارخانه طراحی و تولید می‌شوند و سپس جهت اجرا به محل نصب انتقال می‌یابد. عنوان Mobile homes نیز برای ساختمان‌هایی استفاده می‌شود که از قابلیت حمل بر روی چرخ برخوردار هستند. در آخرManufactured homes به سازه‌های فلزی گفته می‌شود که در کارخانه ساخته شده و در محل اجرای پروژه نصب می‌شوند.

ساختمان پیش ساخته بتنی - ام ک بتن

از مزایای ساختمان پیش ساخته چه می‌دانید؟

ساختمان‌های پیش ساخته به دلیل نوع طراحی و ویژگی‌هایی که دارند از مزایای بسیاری برخوردار هستند که از جمله آن‌ها می‌توان به مقاومت بالای این سازه‌ها در برابر زلزله‌هایی با ریشتر بالا (تا ۹ ریشتر)، خاصیت عایقی بسیار بالا در برابر سرما و گرما و مصرف بی رویه انرژی، نصب و اجرای آسان، امکان اجرا در شرایط آب و هوایی متفاوت، سرعت اجرای بالا و کاهش زمان اجرایی، هزینه‌های نگهداری پایین، امکان تغییر در نقشه طراحی بدون ایجاد ضایعات در مصالح، قابلیت استفاده از قطعات در محیط دیگر بدون اتلاف مصالح، وزن پایین در مقایسه با سازه‌های سنتی، هزینه فونداسیون پایین، ساختار مقاوم در برابر نفوذ حشرات و جانداران موزی، عدم بر جای ماندن هر گونه نخاله در فرایند اجرایی و افزایش فضای داخلی سازه به دلیل برخورداری از دیوارهای نازک اشاره کرد.

از معایب ساختمان پیش ساخته چه می‌دانید؟

ساختمان پیش ساخته با وجود مزایای بسیاری که دارند از یک سری معایب نیز برخوردار هستند. به عنوان مثال پرداخت هزینه‌های ساخت در این روش به صورت یکجا بوده که ممکن است این موضوع برای یک سری از متقاضیان خوشایند نباشد. هم‌چنین ممکن است موقعیت زمین به دلیل ناهموار بودن آن با نوع طراحی سازه مطابقت کافی نداشته باشد که این مسئله از معایب آن به شمار می‌رود.
مورد دیگر به خرید این سازه‌ها بر اساس اندازه از پیش تعیین شده مربوط می‌شود که در صورت نیاز امکان تغییر اندازه بخش‌های مختلف آن بالاتر از مقدار سفارش داده شده وجود ندارد. هم‌چنین اجرای این سازه‌ها باید توسط افراد متخصص صورت بگیرد و همین امر نیز چالش‌های مربوط به خود را دارد.

معرفی انواع ساختمان پیش ساخته بر اساس ساختار

ساختمان‌های پیش ساخته با توجه به ساختار و نوع طراحی که دارند در انواع مختلفی چون ساختمان پیش ساخته بتنی، فلزی، چوبی، ساندویچ پانل، LSF و پی وی سی طراحی می‌شوند که در ادامه به معرفی و بررسی بیشتر آن‌ها خواهیم پرداخت.

ساختمان‌های پیش ساخته بتنی

در ساخت این سازه‌ها از اسکلت فلزی و دیوارهای بتنی پیش ساخته استفاده می شود. بتن مورد استفاده در طراحی این ساختمان‌ها سبک و مقاوم بوده و به افزایش ایمنی آن‌ها در برابر نیروهای وارده کمک زیادی می‌کند. هم‌چنین درزهای به وجود آمده در محل اتصالات این سازه‌ها را می‌توان با چسب‌های مخصوص پوشش داد تا از تبادل گرما و سرما و نفوذ حشرات به داخل آن‌ها جلوگیری شود. این ساختمان‌ها تمام امکانات یک سازه معمولی را دارند و می‌‌توانند به صورت سفارشی نیز طراحی و ساخته شوند.

ساختمان پیش ساخته ساندویچ پانل

از سازه‌های پیش ساخته ساندویچ پانل می‌توان به عنوان کاربردی ترین و رایج‌ترین سازه‌های پیش ساخته یاد کرد. در طراحی این سازها از یک ساختار ترکیبی و در عین حال سبک استفاده می‌شود، بدین صورت که در این روش دو لایه از فلز یا غیر فلز دو طرف یک لایه عایقی را در بر می‌گیرند. از ویژگی‌ها و مزایای این سازه‌ها می‌توان به انعطاف پذیری بالا، وزن پایین و سرعت اجرای بالای آن‌ها اشاره کرد که سبب شده به صورت گسترده مورد استفاده قرار گیرند.

ساختمان‌های پیش ساخته شده LSF

در ساخت ساختمان پیش ساخته LSF که با عنوان سازه سبک فولادی نیز شناخته می‌شود از ورق‌هایی با پوشش گالوانیزه که از ضخامت پایینی نیز برخوردار هستند استفاده می‌شود. این سازه‌های LSF به دلیل ساختار مستحکم و وزن پایینی که دارند از مقاومت بسیار بالایی در برابر زلزله برخوردار هستند. از دیگر مزایای این سازه‌ها از جمله ویلاهای LSF می‌توان به نصب و اجرای آسان، مقاومت بالا در برابر آتش سوزی، مقاوم در برابر زنگ زدگی، برخورداری از قابلیت استفاده مجدد و غیره اشاره کرد.

ساختمان پیش ساخته شده چوبی

در ساخت این سازه‌ها همان طور که از عنوان آن‌ها پیداست از پنل‌های چوبی استفاده می‌شود. این پنل‌ها در مرحله اول در کارگاه برش می‌خورند و کدگذاری می‌شوند. سپس به محل اجرای پروژه منتقل شده تا مطابق با نقشه طراحی نصب و اجرا شوند. طراحی این پنل‌ها به شکل زبانه و گام به اتصال مؤثر و قفل شدگی بهتر آن‌ها کمک زیادی می‌کند. ‌سازه‌های پیش ساخته چوبی با گذشت زمان کیفیت اولیه خود را حفظ می‌کنند و با وجود آن‌ها نیازی به استفاده از تمهیدات هزینه بر در رابطه با اتلاف انرژی نیست. برای آشنایی بیشتر با سازه های چوبی مطالعه مقاله ” خانه پیش ساخته چوبی چیست؟ ” را پیشنهاد می کنیم.

ساختمان‌های پیش ساخته فلزی

در ساخت ساختمان پیش ساخته فلزی همان طور که از عنوان آن‌ها پیداست از فلز جنس فولاد استفاده می‌شود. این سازه‌ها در کنار قیمت اقتصادی که دارند از حمل آسانی برخوردار هستند. هم‌چنین فلز مورد استفاده در طراحی این سازه‌ها از قابلیت شکل دهی در اشکال مختلف برخوردار است. سرعت اجرایی بالا و مقاومت قابل توجه در برابر نیروها و بارهای وارده از دیگر ویژگی‌های این سازه‌هاست. از کاربردهای سازه‌های پیش ساخته بتنی می‌توان به استفاده از آن‌ها در طراحی گاراژها، کانکس‌ها، انبارها، سوله‌ها و غیره اشاره کرد.

ساختمان پیش ساخته پی وی سی (PVC)

در ساخت این سازه ها از ورقه های PVC استفاده می شود که از مصالح مقرون به صرفه در ساخت و ساز به شمار می روند. از ویژگی های این ورقه ها می توان به مقاومت بالای آنها در برابر فشار، ضربه و رطوبت اشاره کرد. این سازه ها از طراحی شیک و ساختار مقاومی برخوردار هستند و حمل و نقل آنها به دلیل وزن پایینی که دارند بسیار آسان است. ساختار مقاوم و سبک این سازه ها به افزایش مقاومت آنها در برابر نیروهای ناشی از طوفان، زلزله و غیره کمک زیادی می کند.

کاربرد ساختمان‌های پیش ساخته چیست؟

از ساختمان‌های پیش ساخته به دلیل مزایا و قابلیت‌های بسیاری که دارند در طراحی بسیاری از بخش‌ها استفاده می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  •  طراحی سازه پیش ساخته مسکونی
  •  طراحی سازه پیش ساخته ویلایی
  •  طراحی سازه پیش ساخته اداری
  •  طراحی سازه پیش ساخته خوابگاه
  •  طراحی ساختمان پیش ساخته نمازخانه
  •  طراحی سازه پیش ساخته سرایداری
  •  طراحی سازه پیش ساخته کمپ‌های اضطراری
  •  طراحی سازه پیش ساخته سالن اجتماعات
  •  طراحی سازه پیش ساخته سرویس بهداشتی
  •  طراحی سازه پیش ساخته موتورخانه

کانکس پیش ساخته - ام ک بتن

تفاوت ساختمان ‌سنتی و ساختمان‌ پیش ساخته

در رابطه با تفاوت های این دو روش در ساخت سازه می توان گفت که سرعت اجرا در روش پیش ساخته بالاتر از روش ساخت سنتی است. در روش ساخت سنتی سازه شرایط محیطی مانند برف، طوفان و غیره می تواند بر فرایند کاری و روند اجرا تأثیرگذار باشد ولی این شرایط تأثیری بر روند کاری در روش پیش ساخته چه در کارخانه و چه در محل اجرا ندارد.
عرض دیوارها در سازه‌های پیش ساخته در مقایسه با سازه‌های سنتی کمتر است و همین امر نیز باعث بالا رفتن فضای داخلی سازه در روش پیش ساخته می شود. دیوارهای پیش ساخته در این روش فقط ۲ درصد مساحت سازه را در بر می‌گیرند در حالی که این مقدار برای سازه‌های سنتی ۱۸ درصد است. از طرفی سازه‌های پیش ساخته از مقاومت و ایمنی بیشتری در برابر زلزله برخوردار هستند و در مقایسه با سازه‌های سنتی از وزن پایین‌تری برخوردار هستند.

ساختمان پیش ساخته مدولار به چه نوع ساختمانی گفته می شود؟

از عنوان ساختمان پیش ساخته مدولار برای سازه هایی استفاده می شود که اجزا و قطعات آن در کارخانه ها و کارگاه ها ساخته شده و سپس جهت نصب و اجرا به محل پروژه منتقل می شوند. این ساختمان ها از قابلیت حمل برخوردار بوده و به همین دلیل هیچ محدودیت مکانی را نمی توان برای آن‌ها در نظر گرفت.
همچنین ساختمان‌های مدولار سازگار با محیط زیست بوده و در فرایند اجرایی آن‌ها کمترین میزان نخاله و آلودگی را داریم. در این سازه‌ها پس از اجرا نیز می‌توان در صورت نیاز تغییر اندازه ایجاد کرد. مقاومت ساختمان‌های مدولار همانند سازه‌های سنتی بالا بوده و از مقاومت و ایمنی کافی در برابر بارهای وارده برخوردار هستند. از این سازه‌ها به طور متداول در ساخت خانه، ویلا، مراکز تجاری، اداری و غیره استفاده می‌شود.

ساختمان های سبک پیش ساخته چه نوع ساختمانی می‌باشد؟

با توجه به اهمیت بالای سبک سازی و کاهش وزن ساختمان و تاثیر آن بر مقاومت سازه در برابر نیروهای ناشی از زلزله، از این ویژگی می توان در طراحی ساختمان پیش ساخته نیز بهره گرفت که نتیجه آن ساخت سازه های سبک پیش ساخته است. ساختمان های سبک پیش ساخته با توجه به نوع متریال مورد استفاده در طراحی این سازه‌ها در انواع مختلفی ساخته می‌شوند که از جمله آن‌ها می‌توان به سازه‌های بتنی سبک، سازه‌های فولادی سبک، سازه‌های پیش ساخته چوبی و غیره اشاره کرد. از نظر شیوه تولید نیز می‌توان این ساختمان‌ها را در سه دسته سازه‌های ساخته شده به روش جعبه‌ای، سازه‌های ساخته شده به روش دیوار باربری و سازه‌های ساخته شده به روش دیوار غیر باربری جای داد.

طول عمر ساختمان پیش ساخته چند سال است؟

طول عمر ساختمان‌های پیش ساخته به میزان بهره وری این سازه ها اشاره دارد که مقدار آن را می‌توان از روی زمان سکونت در آن محاسبه کرد. هم‌چنین از روی تاریخ صدور کنتور آب و برق نیز می‌توان عمر مفید این سازه‌ها را تخمین زد. سازه‌های سنتی در ایران طبق بررسی‌های انجام شده عمر مفید ۳۰ ساله دارند که این موضوع نمی‌تواند برای متقاضیان این نوع سازه‌ها خوشایند و رضایت بخش باشد. از طرف دیگر برای ساختمان‌های پیش ساخته به دلیل نوع طراحی و کیفیت ساختی که دارند عمر بالاتری تخمین زده شده است که گاهی مقدار آن می‌تواند به ۵۰ سال نیز برسد.

مراحل ساخت ساختمان شکل پیش ساخته چگونه است؟

مراحل ساخت ساختمان پیش ساخته شامل ۶ مرحله بوده که در این بخش به معرفی آن‌ها می‌پردازیم. مرحله اول ساخت این سازه‌ها به طراحی آن‌ها اختصاص داده می‌شود که در این مرحله بر اساس درخواست مشتری نقشه معماری سازه طراحی می‌شود. در مرحله دوم لازم است فونداسیون یا پی ساختمان که به منظور تحمل بارهای وارده و توزیع آن‌ها به زمین طراحی می‌شود بر اساس طرح درخواستی مشتری اجرا شود. در مرحله سوم نوبت به اجرای اسکلت سازه می‌رسد که دیوارها مهم‌ترین بخش آن را تشکیل می‌دهند.
طراحی این دیوارها به دو صورت باربر یا غیر باربر بوده که در اجرای آن‌ها لازم است به اندازه دیوار و سایز درب‌ها و پنجره‌ها توجه شود. مرحله چهارم ساخت این سازه‌ها به اجرای پوشش‌های بیرون از خانه و درون خانه آن‌ها اختصاص داده می‌شود که در این مرحله از یک عایق مناسب برای عدم نفوذ سرما، گرما و حشرات استفاده می‌شود. در مرحله پنجم تأسیسات مکانیکی و الکتریکی سازه که شامل سیم کشی و لوله کشی می‌شود اجرا می‌گردد و در مرحله ششم یا آخر درب‌ها و پنجره‌ها که معمولاً از جنس چوب، آلومینیوم، فلز، ام دی اف یا یو پی وی سی هستند بر روی سازه اجرا می‌شوند.

تخمین مدت زمان ساخت ساختمان پیش ساخته

در حالت کلی پیش ساخته سازی یا به عبارت دیگر استفاده از قطعات پیش ساخته مدولار در ساخت سازه ها باعث کوتاه شدن زمان اجرایی پروژه می شود. با توجه به اینکه سرعت اجرایی پروژه در روش طراحی با قطعات پیش ساخته بالاتر از روش‌های سنتی است فرایند اجرایی در این روش نیز کوتاه‌تر خواهد بود. در ساخت سازه به روش پیش ساخته تمامی قطعات به صورت مجزا و همزمان با هم آماده می‌شود و نیازی به ساخت یک قسمت از سازه و انتظار برای تکمیل آن نیست.
هم‌چنین در فرایند اجرایی ساخت به روش قطعات پیش ساخته تیم اجرایی می‌تواند فرایند نصب قطعات و بخش‌های مختلف ساختمان را به طور همزمان انجام دهد. هم‌چنین در طراحی سازه به روش پیش ساخته به دلیل نوع طراحی و ساختار این سازه‌ها می‌توان فرایند اجرایی را در شرایط مختلف ادامه داد و نیازی به تعطیل کردن فرایند ساخت به دلیل شرایط آب و هوایی نامساعد نیست.

متراژهای تولیدی ساختمان‌های پیش ساخته بر چه اساسی می‌باشد؟

ساختمان پیش ساخته با توجه به نوع کاربری که دارد در متراژهای مختلفی تولید می شود که شرایط محیطی پروژه و میزان بودجه متقاضیان جهت ساخت این سازه‌ها تاثیر مستقیمی بر متراژ آن‌ها دارد. به طور معمول این ساختمان‌ها با متراژ و زیربنای ۴۵ متر الی ۲۰۰ متر طراحی می‌شوند که از متداول‌ترین متراژ بکار رفته در طراحی این سازه‌ها می‌توان به متراژ ۵۰، ۶۰ و ۸۰ اشاره کرد. البته نمونه‌هایی از ساختمان‌های پیش ساخته در دسترس هستند که به صورت سفارشی و بر اساس نظر متقاضی با متراژ مشخصی طراحی شده‌اند که می توان به سالن های پیش ساخته و کانکس های پیش ساخته اشاره نمود.

عوامل و فاکتورهای تاثیرگذار بر قیمت ساختمان پیش ساخته چه می‌باشند؟

عوامل و فاکتورهای مختلفی می‌تواند بر قیمت این سازه‌ها تأثیرگذار باشد که از جمله آن‌ها می‌توان به ابعاد ساختمان و متراژ آن، تعداد طبقات، ارتفاع سازه، نوع طراحی فضای داخلی ساختمان، نوع طراحی نمای خارجی ساختمان، نوع طراحی سرویس بهداشتی ساختمان، نوع مصالح و متریال مورد استفاده در ساخت آن، کیفیت ساخت قطعات سازه، استفاده از امکانات جدید در طراحی آن، استفاده از تجهیزات حفاظتی مانند دوربین مداربسته و دزدگیر در طراحی آن، نوع پکیج و سرویس گرمایشی و سرمایشی مورد استفاده در طراحی آن و میزان محبوبیت شرکت سازنده قطعات پیش ساخته اشاره کرد. هم‌چنین باید هزینه‌های مربوط به حمل و جابجایی قطعات سازه را به این لیست اضافه کرد که آن هم بستگی به تعداد قطعات، ابعاد و فاصله محل اجرای پروژه از محل تولید آن دارد.

آرماتور بندی ساختمان پیش ساخته - ام ک بتن

تحویل ساختمان پیش ساخته چقدر زمان می برد؟

زمان تحویل ساختمان پیش ساخته به یک سری عوامل و فاکتورها بستگی دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به متراژ ساختمان، محل اجرای پروژه، میزان پیچیدگی و جزئیات اجرایی ساختمان، شرایط کارخانه و غیره اشاره کرد. هر چه متراژ سازه مورد نظر بیشتر باشد زمان بیشتری جهت طراحی و ساخت قطعات آن نیاز بوده و همین امر نیز باعث طولانی شدن زمان تحویل ساختمان می‌شود.
محل پروژه و فاصله آن از محل تولید قطعات می‌تواند باعث افزایش یا کاهش زمان تحویل ساختمان شوند. از طرفی ساختمان‌هایی که از طراحی پیچیده ای برخوردار هستند مراحل ساخت و اجرای آن‌ها طولانی‌تر بوده و همین موضوع نیز می‌تواند با طولانی شدن زمان تحویل همراه باشد. شرایط کارخانه و تعداد تجهیزات آن جهت ساخت قطعات پیش ساخته ساختمان می‌تواند بر زمان تحویل آن تأثیرگذار باشد.

آیا ساختمان‌های پیش ساخته در برابر زلزله استحکام و مقاوم کافی دارند؟

ساختمان‌های پیش ساخته از یک سری بخش‌ها و قطعات تشکیل شده اند که بر اساس استانداردهای بالا در کارخانه‌ها تولید می‌شوند. همچنین کارخانه‌های تولید این قطعات از بخش کنترل کیفیت بهره مند هستند که پیگیری این فرایند با دقت بالایی صورت می‌گیرد. به همین خاطر این سازه‌ها از استحکام و مقاومت کافی در برابر نیروهای وارده مخصوصاً نیروهای ناشی از زلزله برخوردار هستند. به جرئت می‌توان گفت سازه‌های پیش ساخته‌ای که در ساخت آن‌ها از قطعات فلزی مستحکم و سبک استفاده شده است توانایی تحمل زلزله‌هایی با شدت ۷.۹ ریشتر را نیز دارا هستند.

نکات مهم در هنگام خرید ساختمان پیش ساخته

قبل از خرید ساختمان پیش ساخته بتنی لازم است به یک سری نکات و فاکتورها توجه شود که در این بخش به معرفی و بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت. نکته اول توجه به نوع محیط و شرایط آب و هوایی است که قرار است ساختمان مورد نظر در آن احداث شود. همان طور که اشاره کردیم این سازه‌ها در انواع چوبی، فلزی، بتنی و غیره طراحی می‌شوند که لازم است متناسب با نیاز و شرایط محیطی انتخاب شوند.
نکته دوم توجه به نوع مصالح و متریال مورد استفاده در طراحی آن‌ها بوده و اینکه مصالح مورد نظر از کیفیت لازم برخوردار باشند. نکته سوم دقت در انتخاب شرکت سازنده این ساختمان‌ها بوده که از افراد متخصص و مجرب در ساخت قطعات و بخش‌های مختلف این سازه ها استفاده شود. نکته بعدی که در این زمینه لازم است بدان توجه شود خرید از شرکت‌هایی است که از خدمات پشتیبانی مستمر برخوردار هستند تا در صورت نیاز بتوان به آنها مراجعه کرد.

ویژگی‌های ساختمان‌های پیش ساخته شرکت MK-beton

از ویژگی‌های ساختمان های پیش ساخته MK-beton می‌توان به مقاومت، کیفیت و زیبایی آن‌ها اشاره کرد. هم‌چنین این سازه‌ها از ایمنی بسیار بالایی در برابر عوامل طبیعی از جمله زلزله برخوردار هستند. در رابطه با شرکت ساختمانی و تولیدی MK-beton می‌توان گفت که این شرکت فعالیت خود در زمینه طراحی و اجرای سازه‌های بتنی پیش ساخته و پیش تنیده را از سال ۱۳۴۰ شمسی آغاز کرده و تجربه بالایی در طراحی ساختمان پیش ساخته دارد. شرکت ام ک بتن با بهره مندی از یک تیم حرفه ای و مجرب در حوزه ساخت و ساز پیش ساخته، توانسته است قدم‌های مهمی در توسعه این حوزه و جلب رضایت متقاضیان بردارد.

مشاوره طراحی و اجرای ساختمان پیش ساخته MK-beton در استان‌های مختلف

محبوبیت بالای ساختمان‌های پیش ساخته سبب شده که بتوان از آن‌ها در بسیاری از زمینه‌ها و با شرایط آب و هوایی مختلف استفاده کرد. از آن جایی که کشور ما از تنوع آب و هوایی بالایی برخوردار است امکان استفاده از آن‌ها در استان‌های مختلف با شرایط آب و هوایی خاص وجود دارد. البته قبل از اقدام به اجرای انواع ساختمان پیش ساخته می توانید به شرکت ام ک بتن (MK-beton) با آدرس (mkbeton.com) مراجعه کرده و با مشاوران مجرب در این زمینه ارتباط برقرار کنید.

5/5 - (2 امتیاز)
تیم تحریریه ام ک بتن

این محتوا توسط تیم مجرب تولید محتوا ام ک بتن تولید و منتشر شده است.

پرسش و پاسخ


نظر خود را درج کنید..

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *