کانکس پیش ساخته چیست؟

کانکس پیش ساخته چیست؟
  • تحریریه ام ک بتن
  • مقالات
  • مدت زمان خواندن مقاله: 19 دقیقه
  • 0 نظر
  • شناسه مقاله: 1307

کانکس‌های پیش ساخته، سازه های پیش ساخته‌ای هستند که در کارگاه‌ها و کارخانه‌های سازنده بر اساس نوع کاربری، با ابعاد و تجهیزات مورد نظر طراحی می‌شوند و قطعات آن به صورت پیش سخته به محل پروزه منتقل می‌شود. این سازه‌ها به دلیل امکان جابه‌جایی امروزه مورد استقبال قرار گرفته‌اند. کانکس‌های پیش ساخته برای کاربری مسکونی، ویلایی، فروشگاهی و کارگاه‌های مختلف و در ابعاد مختلف تولید می‌شوند. کانکس‌ بتنی پیش ساخته مجهز به علت استفاده از متریال با کیفیت و یکپارچه و همچنین مقاومت در برابر زلزله بسیار کاربردی هستند که در ادامه با آن آشنا می‌شویم.

کانکس چیست؟

به آن دسته از سازه ‌های آماده‌ای که دارای کاربرد های مسکونی و تجاری هستند، کانکس گفته می‌ شود. احتمالاً تاکنون نام دکه، کیوسک یا حتی شلتر و کمپ را شنیده‌اید. همه این ‌ها به نوعی کانکس هستند که با توجه به نوع کاربری، نام‌ های مختلفی دارند.
حتی بعضی از سازه ‌های چرخ‌دار که با نام کاروان متحرک شناخته می ‌شوند، نوعی کانکس به شمار می‌ روند. روش ‌های تولید کانکس متفاوت است و از متریال گوناگونی برای ساخت آن ها استفاده می‌شود. به دلیل اینکه ساخت کانکس‌ های پیش ساخته در مدت زمان کوتاهی انجام می ‌شود و مقاومت خوبی در برابر سرما، گرما و زلزله دارند، امروزه در بسیاری از مناطق به جای ساختن بنا و ساختمان به صورت سنتی، کانکس‌ های پیش ساخته را تولید می ‌کنند. پس از اتمام مراحل ساخت نیز آن را به محل مورد نظر انتقال می‌ دهند.

کانکس پیش ساخته چیست؟

به سازه ‌هایی که برای کاربری خاصی طراحی می ‌شوند، کانکس پیش ساخته گفته می ‌شود. برای ساخت این سازه ‌ها از روش ‌های نوین مهندسی و طراحی، استفاده می ‌شود. پس از طراحی نوبت به اجرای کانکس می ‌رسد و به دلیل اینکه عملیات ساخت آن ها به سرعت انجام می ‌شود، نسبت به بنا ها و ساختمان‌ های سنتی طرفداران بیشتری پیدا کرده اند.
قابلیت جابجایی کانکس ‌های پیش ساخته باعث شده تا به راحتی امکان انتقال آن‌ها به نقاط مختلف وجود داشته باشد. امن بودن، سبکی و مقاومت بالای کانکس‌ های پیش ساخته نیز جزو مزایای آن ها محسوب می‌ شود.
شاید شنیده باشید که در مناطق زلزله زده برای اسکان مردم زلزله زده از کانکس ‌های پیش ساخت استفاده می ‌شود. مصالح مورد استفاده برای ساخت این سازه‌ ها سبک و مقاوم هستند و به راحتی قابلیت بومی‌سازی دارند. به همین خاطر می‌ توان از آن ها در مناطق مختلف استفاده نمود.

مزایای کانکس پیش ساخته چیست؟

افزایش استفاده از انواع کانکس پیش ساخته نشان می ‌دهد که این سازه‌ های پیش ساخته دارای مزایای بسیاری هستند. همین باعث می ‌شود تا روز به روز استفاده از کانکس‌ های پیش ساخته به جای ساختمان ‌های سنتی، رواج پیدا کند. از جمله مزایای این کانکس ‌ها نیز می ‌توان موارد زیر را برشمرد.

  • هزینه ساخت پایین

سفارش کانکس ‌های پیش ساخته، هزینه ‌های بسیار مقرون به صرفه‌ای نسبت به ساختمان ‌های عادی دارد. هزینه نگهداری از کانکس ‌ها نیز نسبت به ساختمان ‌های معمولی که با مصالح سنتی ساخته می ‌شوند، کمتر است. شما می ‌توانید یک کانکس پیش ساخته با بهترین امکانات سفارش دهید و خیلی سریع آن را با پرداخت هزینه‌ های بسیار اقتصادی تحویل بگیرید.

  • ابعاد و اندازه ‌های متنوع

امکان انتخاب ابعاد مختلف و استفاده از ایده‌ های گوناگون برای طراحی کانکس‌ های پیش ساخته وجود دارد.

  • مقاومت و طول عمر بالا

کانکس ‌های پیش ساخته از نظر استقامت بسیار خوب عمل می ‌کنند و طول عمر و ماندگاری بالایی دارند. به همین خاطر در دراز مدت می ‌توان با خیال آسوده از آن ها استفاده نمود.

  • قیمت ثابت

هنگامی که شما یک کانکس پیش ساخته را برای کاربرد های گوناگون، سفارش می‌ دهید از ابتدا قیمت آن مشخص است و پس از انجام توافق، کانکس مورد نظر خود را تحویل می ‌گیرید. اما در مقابل ساختمان ‌های معمولی که با استفاده از مصالح گوناگون ساخته می ‌شوند، تحت تأثیر افزایش و کاهش قیمت مصالح قرار می‌ گیرند. به خاطر اینکه ساخت ساختمان ‌های عادی مدت زمان زیادی طول می ‌کشد در طول مدت ساخت، ممکن است قیمت بعضی از مصالح تغییر پیدا کند و کارفرما مجبور می ‌شود این هزینه ‌های اضافی را هم بپردازد. در صورتی که با انتخاب و سفارش یک کانکس فقط همان قیمت مشخص را پرداخت می ‌کند.

  • بهره‌برداری و نصب سریع

سفارش کانکس ‌های پیش ساخته زمان زیادی لازم ندارد. ساخت آن ها نیز به سرعت به اتمام می ‌رسد و خیلی زود آماده بهره‌برداری و استفاده خواهند بود.

  • قابلیت جابجایی

یکی از مزایای کانکس ‌های پیش ساخته این است که قابلیت جابجایی دارند و می‌ توان با استفاده از مصالح سبک آن ها را تولید کرد. همین باعث می‌ شود تا قابلیت جابجایی و انتقال به مکان ‌های مختلف را داشته باشند.

  • امکان فروش کانکس های دست دوم

کانکس ‌های پیش ساخته را می‌ توانید پس از استفاده به راحتی در بازار به فروش برسانید. قیمت کانکس‌ های دست دوم نسبت به نمونه‌ های نو بسیار کمتر است و به خاطر اینکه مصالح استفاده شده برای ساخت آن ها ماندگاری بالایی دارد، نیازی به صرف هزینه ‌های زیاد برای تعمیر و نگهداری و نوسازی نخواهند داشت.

قابلیت جابه جایی کانکس - ام ک بتن

کاربرد کانکس پیش ساخته چیست؟

با توجه به اینکه از متریال مختلفی برای تولید کانکس ‌های پیش ساخته استفاده می ‌شود، دارای کاربرد های گوناگونی هستند. جنس بعضی از کانکس ‌های پیش ساخته چوبی است و بعضی دیگر از آن ها از آهن و بتن ساخته می ‌شوند. علاوه بر این موارد می ‌توان از مصالح دیگر نیز برای ساخت آن ها استفاده نمود. با توجه به نوع نیاز کاربران و متریال مورد استفاده، کاربرد کانکس‌ های پیش ساخته به شرح زیر است.

کانکس ویلایی پیش ساخته

ساختن ویلا کاری پرهزینه و زمان بر است. اما امروزه بیشتر افراد ترجیح می ‌دهند به جای صرف هزینه ‌های بالا در باغ یا ویلا های خود، اقدام به ساخت کانکس‌ های پیش ساخته نمایند. این کانکس‌ ها که با صرف هزینه‌ های کم ساخته می ‌شوند، امکان استفاده از تجهیزات مدرن و لوکس را دارند. نصب آن ها نیز خیلی سریع انجام می ‌شود.
سالن‌ های ورزشی، کتابخانه، اتاق ‌های لوکس و زیبا همگی قابلیت ساخت در کانکس‌ های پیش ساخته را دارند. بعضی از کانکس‌ های ویلایی پیش ساخته دو طبقه یا دوبلکس هستند و هر طبقه دارای امکانات ویژه است. امکان ساخت کانکس به صورت ساخت در محل و قابل حمل وجود دارد. این ویلا ها اغلب دارای اتاق ‌های مجزا برای خواب، پذیرایی یا نشیمن هستند.
سرویس‌ های بهداشتی دارند، می‌توان برای آن ها تراس یا پنجره ‌های دوجداره طراحی نمود و از انواع تجهیزات و سیستم‌های سرمایش و گرمایش مدرن در آن ها استفاده نمود. در صورتی که این کانکس ‌ها بر اساس استاندارد های لازم طراحی شوند، ۲۵ الی ۳۰ سال، قابل استفاده هستند.

کانکس مسکونی پیش ساخته

بعضی از کانکس ‌های پیش ساخته کاربرد مسکونی دارند. یعنی می ‌توان به عنوان یک ساختمان واقعی برای زندگی از آن ها استفاده نمود. این کانکس‌ ها دارای ابعاد گوناگونی هستند و می ‌توان برای طراحی نمای داخلی و نمای بیرونی آن ها از مصالح مرسوم استفاده نمود. کانکس ‌های مسکونی که استراکچر بسیار قوی دارند، برای سکونت طولانی مدت قابل استفاده هستند و می ‌توان با استفاده از نمای چوبی، کامپوزیت، بتن پیش ساخته یا … نمای داخلی و بیرونی آن ها را طراحی نمود که برای آشنایی با نمای پیش ساخته بتنی می توانی به مطالعه محصول پیش ساخته “نمای بتنی پیش ساخته ” ام ک بتن بپردازید.

کانکس فروشگاهی پیش ساخته

یکی دیگر از انواع کانکس ‌های پیش ساخت، نمونه ‌های فروشگاهی آن ها است. این کانکس ‌ها که سیار و قابل انتقال می ‌باشند جزو دستاورد های مدرن حوزه معماری و عمران هستند. این کانکس‌ ها دارای نام ‌های مختلفی هستند. به آن ها کیوسک فروشگاهی یا کانکس مغازه‌ای هم گفته می ‌شود.
افرادی که این کانکس ‌ها را سفارش می ‌دهند، می‌ توانند برای فروش محصولات خود درست مانند یک مغازه، از این کانکس‌ها استفاده کنند. این کانکس ‌ها دارای امکانات فروشگاهی هستند و امکان طراحی آن ها برای فروشگاه‌های مختلف وجود دارد.
ابعاد این کانکس ‌ها نیز متغیر است به عنوان مثال برای باجه های بلیط فروشی، کانکس ‌های کوچک انتخاب می‌ شود. اما برای یک هایپر مارکت باید کانکسی با ابعاد بزرگ ساخته شود. می ‌توان در این کانکس ‌های فروشگاهی قفسه و کابینت نصب نمود. امکان نصب تهویه مناسب، سیستم گرمایشی و سرمایشی و سایر تجهیزات فروشگاهی مانند یخچال ‌های صنعتی نیز وجود دارد. همچین می توان از نماهای پیش ساخته برای زیباتر شدن ظاهر آن ها استفاده نمود.

کانکس اداری و دفتری پیش ساخته

کانکس ‌های پیش ساخته قابلیت استفاده به عنوان دفاتر اداری را نیز دارند. در بسیاری از پروژه ‌های عمرانی برای مهندسان یا مدیران پروژه، کانکس ‌های اداری طراحی می ‌شود تا در صورت لزوم بتوانند قرار های کاری و جلسات خود را در این کانکس‌ ها برگزار کنند.
این کانکس ‌ها معمولاً برای کار مهندسان یا تیم‌ های اداری طراحی می ‌شوند. ابعاد آن ها به تعداد افرادی که قرار است در این کانکس کار کنند، بستگی دارد. بعضی از این کانکس‌ ها ابعاد بزرگی دارند و به صورت مجزا اتاق جلسه، دفتر فروش یا اتاق میهمان دارند. معمولاً این کانکس ‌ها در کارگاه‌ های ساختمانی قرار می‌ گیرند. می‌توان برای ساخت این کانکس‌ ها از طراحی ساده استفاده نمود و البته امکان استفاده از تجهیزات لوکس در داخل آن ها هم وجود دارد.

کانکس سردخانه پیش ساخته نگهداری مواد غذایی

افرادی که نمی ‌توانند برای احداث سردخانه یک فضای ثابت و مشخص را در نظر بگیرند به راحتی می ‌توانند کانکس ‌های پیش ساخته سردخانه را سفارش دهند. در صورتی که قبل از آماده شدن سردخانه اصلی نیاز به یک سردخانه سیار داشته باشند نیز می‌ توانند از این کانکس ‌ها استفاده کنند که دارای ابعاد کوچک تر، اما تجهیزاتی مشابه سردخانه ‌های ثابت هستند.
اتاق کانکس ‌های سردخانه یکپارچه است و می ‌توان در آن ها از مدار های سرمایشی استفاده نمود. این کانکس ‌ها قابلیت حمل به وسیله جرثقیل و لیفتراک را دارند و می ‌توان در فضا های باز از آن ها استفاده نمود. امکان سفارش ابعاد استاندارد کانکس ‌های سردخانه نیز وجود دارد و می ‌توان از آن ها برای نگهداری مواد غذایی استفاده نمود.

انواع کانکس پیش ساخته کدام است؟

تا این قسمت از نوشتار درباره کاربرد های مختلف کانکس پیش ساخته صحبت کردیم. همان‌طور که اشاره شد برای ساخت آن ها از متریال مختلفی استفاده می ‌شود و همین امر باعث می ‌شود تا دارای دسته‌بندی ‌ها و انواع گوناگونی باشند.

  • کانکس بتنی پیش ساخته

برای ساخت کانکس ‌های بتنی از مصالح سنتی استفاده می ‌شود. جالب است بدانید که حلال این مصالح آب است و شباهت بسیاری به ساختمان‌ های مسکونی معمولی دارند. این کانکس‌ ها ضد زلزله هستند و در شرایط خاص مانند زلزله قابل استفاده می‌باشند. برای ساخت این کانکس ‌ها از بتن سرد یا بتن خشک استفاده می ‌شود و نمای آن ها را با آجر یا سنگ طراحی می ‌کنند. کانکس ‌های ساخته شده از بتن پیش ساخته عایق‌بندی بسیار خوبی در برابر سرما و گرما دارند و می‌ توان در ابعاد گوناگون با طرح‌ های متنوع آن ها را طراحی نمود.
از کانکس ‌های بتنی در مناطقی که امکان ساخت ویلا یا ساختمان ‌های مسکونی سنتی وجود ندارد، استفاده می ‌شود. درست است که از بتن برای ساخت آن ها استفاده شده، اما وزن سبکی دارند و به راحتی می ‌توان آن ها را جابجا نمود.

کانکس بتنی پیش ساخته - ام ک بتن

  • کانکس پیش ساخته ساندویچ پانل

یکی دیگر از انواع کانکس ‌های پیش ساخته، نمونه های پانلی هستند. برای ساخت آن‌ ها در بخش دیوار و سقف از ساندویچ پنل استفاده می ‌شود و همین باعث شده تا نام آن ها به کانکس‌ های پنلی شهرت داشته باشد. این کانکس‌ها که مقاومت بسیار خوبی در برابر سرما و گرما دارند، از هدر رفت انرژی جلوگیری می‌کنند.
فوم ‌های فشرده پلی اورتان که در دیواره‌ های این کانکس‌ها قرار دارد، در شرایط آب و هوایی سرد کوهستانی و مناطق بسیار گرم مورد استفاده هستند. کانکس‌های پانلی پیش ساخته دارای انواع ساده، دفتری، صنعتی، مسکونی، سیار و … هستند.
بعضی از آن ها دارای ابعاد بزرگ و بعضی دیگر دارای ابعاد کوچک هستند. بنابراین امکان سفارش اندازه ‌های مختلف آن ها وجود دارد. اما تمام این کانکس ‌ها قابل جابجایی هستند.

  • کانکس پیش ساخته LSF

از جدیدترین نمونه‌ های کانکس پیش ساخته می ‌توان کانکس ‌های LSF را معرفی نمود. روش طراحی و ساخت این کانکس ‌ها پیشرفته است و با ساخت دیگر کانکس ‌ها تفاوت دارد. برای تولید آن ها ابتلا اسکلت کانکس آماده می‌ شود و برای دیواره‌ ها از ورقه ‌های فولادی استفاده می ‌شود که طی فرایند نورد سرد آماده شده‌اند.
این ورق ‌ها توسط پیچ‌ های مخصوص به یکدیگر متصل می‌ شوند و در نهایت یک کانکس پیش ساخته بسیار شیک و مدرن را می‌سازند. امکان ساخت این کانکس‌ ها در چهار طبقه هم وجود دارد. قابلیت جابجایی هم دارند. برای ساخت آن ها از استاندارد های جهانی استفاده می‌ شود. عایق صوتی و حرارتی هستند. سرعت اجرا و نصب آن ها بسیار بالا است و نسبت به سازه ‌های دیگر ۳۰ درصد وزن کمتری دارند. مقاومت بالای کانکس‌ های LSF باعث می ‌شود تا در شرایط محیطی گوناگون، قابل استفاده باشند. خانه های ساخته شده از فولاد سبک نمونه دیگری از این سازه های پیش ساخته است که می توانید به مطالعه مقاله “خانه پیش ساخته LSF چیست؟” برای آشنایی بیشتر با متریال مورد استفاده برای ساخت آن بپردازید.

  • کانکس پیش ساخته چوبی

یکی از نمونه ‌های مدرن و بسیار زیبای کانکس ‌های پیش ساخته، نمونه ‌های چوبی آن ها هستند. برای طراحی و ساخت بخش داخلی و نمای ظاهری آن ها از چوب استفاده می ‌شود. امکان طراحی این نوع از کانکس ‌ها نیز در ابعاد و اندازه‌ های مختلف، طبق نظر مشتری وجود دارد.
این کانکس ‌ها نیز قابل حمل هستند و می ‌توان به صورت چرخ‌دار آن ها را طراحی نمود. بیشتر در مناطق توریستی یا دهکده ‌های تفریحی برای اسکان گردشگران از این کانکس ‌ها استفاده می ‌شود. در واقع این کانکس‌ ها نوعی کلبه چوبی یا سوئیت لوکس و مدرن هستند که در ویلا، باغ و حتی زمین ‌های کشاورزی قابل استفاده می‌باشند.

کانکس ویلایی پیش ساخته چیست؟

یکی از راحت‌ترین راهکار ها برای ساخت ویلای پیش ساخته بدون صرف هزینه ‌های زیاد، استفاده از کانکس ‌های پیش ساخته ویلایی است. این کانکس‌ ها برای سکونت و زندگی انسان طراحی می‌ شوند و کاربرد های گسترده‌ای دارند.
می ‌توان با استفاده از مصالح مختلف مانند ورقه‌ های آلومینیوم، پانل پلی استایرین، ورق ‌های گالوانیزه، پانل پلی یورتان تزریقی، بتن و … این کانکس ‌ها را طراحی نمود. قابلیت نصب آسان و قابلیت جابجایی آن ها باعث می ‌شود تا نسبت به ویلا های معمولی مزایای بیشتری داشته باشند.
این سازه‌ها قبل از انتقال به محل مورد نظر، آماده می ‌شوند و بر اساس سفارش مشتری دارای طراحی ویژه و امکانات و تجهیزات مورد نیاز برای زندگی انسان هستند. بعضی از کانکس ‌های ویلایی پیش ساخته به قدری مجلل هستند که تصور نمی‌ کنید. این بستگی به بودجه کارفرما دارد که از چه امکانات و تجهیزاتی برای ساخت و طراحی کانکس ‌های ویلایی استفاده شود.

کانکس مسکونی پیش ساخته چیست؟

تاریخچه ساخت کانکس‌ های مسکونی پیش ساخته، به چندین سال قبل در اروپا باز می‌گردد. در آن زمان که به جای ساخت ساختمان با استفاده از مصالح رایج، کانکس یا همان اتاقک‌ های فلزی فاقد عایق را طراحی و تولید می ‌کردند و برای زندگی انسان ‌ها از آن ها استفاده می‌نمودند.
تفاوت کانکس ‌های پیش ساخته با خانه ‌های معمولی، قابل حمل بودن آن ها است. این سازه ها که برای کاربرد های خاصی طراحی می ‌شوند، طبق سفارش مشتری دارای تجهیزات و امکانات متنوعی هستند و یک خانواده به راحتی می ‌تواند در این کانکس‌ ها زندگی کند. چراکه دارای بخش‌ هایی مانند اتاق خواب، سرویس بهداشتی، سالن پذیرایی، اتاق نشیمن، حمام، آشپزخانه و … هستند و می‌توان آن ها را به صورت کامل مانند یک خانه معمولی طراحی کرد.

طول عمر کانکس پیش ساخته چند سال است؟

طول عمر کانکس ‌های پیش ساخته با توجه به متریالی که برای ساخت آن ها به کار رفته، متفاوت است. اما به صورت کلی این کانکس‌ ها ۲۰ تا ۳۰ سال قابل استفاده هستند. عوامل دیگری هم بر طول عمر کانکس ‌های پیش ساخته تأثیر دارند. شرایط اقلیمی، محیطی که کانکس‌ های پیش ساخته نصب می‌ شوند و متریال استفاده شده برای ساخت آن ها، همه و همه روی طول عمر آن ها تأثیر دارد. در صورتی که کانکس‌ های پیش ساخته به صورت مرتب تعمیر و نگهداری شوند تا ۵۰ سال می ‌توان از آن ها استفاده نمود.

مراحل ساخت کانکس پیش ساخته چگونه است؟

مانند هر سازه دیگری کانکس‌ های پیش ساخته نیز مراحل گوناگونی برای طراحی و اجرا دارند. پس از اینکه مشتری سفارش ساخت کانکس مورد نیاز خود را بدهد، مهندسان طراح و مشتری جلسه ‌های حضوری برگزار می‌ کنند تا بتوانند به یک توافق کلی درباره طرح سازه، هزینه ‌های مورد نیاز برای ساخت کانکس و موارد دیگر به دست بیاورند. پس از انجام توافقات اولیه، مراحل تولید کانکس به ترتیب زیر طی می ‌شود.

  • طراحی

پس از کسب اطلاعات دقیق درباره سفارش مشتری، مرحله طراحی توسط مهندسان آغاز می‌ شود. با استفاده از نرم‌افزار های کاربردی، می ‌توان طرح اولیه را به صورت دو بعدی و سه بعدی آماده نمود. پس از تایید مشتری نیز نقشه ‌های دو بعدی کار، آماده می ‌شود و جزئیات فنی در اختیار مشتری قرار می ‌گیرد. سپس مراحل بعدی ساخت آغاز می ‌شود.

  • تولید کانکس

در این مرحله طرح اولیه به سالن تولید انتقال داده می ‌شود و مدیر پروژه پس از بررسی نقشه ‌ها، دستور ساخت را صادر می ‌کند. مهندس ناظر نیز به همراه تکنسین ‌های فنی و تیم تولید، اقدام به طراحی و آماده‌سازی کانکس می‌ کنند.

  •  ساخت اسکلت کانکس

اسکلت اصلی کانکس اهمیت زیادی دارد. به همین خاطر در این مرحله جوشکاری آهن آلات، برشکاری ‌ها و اتصال آن ها انجام می ‌شود.

  • تزیین و رنگ آمیزی

در مرحله بعدی نازک کاری اولیه انجام می ‌شود که به آن تزیین کانکس می ‌گویند. در صورتی که کانکس ‌ها دارای آشپزخانه یا سرویس بهداشتی باشند، باید برای آن ها لوله کشی نیز تعبیه شود. در نهایت نیز رنگ آمیزی کانکس انجام می ‌شود. با توجه به مصالح به کار رفته برای ساخت کانکس از رنگ‌ های متنوعی استفاده می‌گردد.

  • عایق کاری

از آنجا که یکی از استاندارد های طراحی و ساخت کانکس‌ های پیش ساخته مربوط به مصرف بهینه انرژی است، باید با استفاده از روش ‌های گوناگون، عایق کاری این سازه‌ ها انجام شود.

  •  تحویل

پس از آماده سازی کانکس پیش ساخته، شرکت سازنده کانکس را به مشتری تحویل می‌ دهد. طبق توافقات انجام شده در بعضی از موارد، شرکت سازنده کانکس را به محل مورد نظر انتقال می ‌دهد. در غیر این صورت مشتری باید کانکس سفارشی را از درب کارخانه تحویل بگیرد و به محل مورد نظر انتقال دهد.

ساخت کانکس پیش ساخته چقدر طول می‌کشد؟

مدت زمان ساخت یک کانکس پیش ساخته نسبت به ساختمان ‌های معمولی کمتر است. اما نمی ‌توان یک زمان مشخص برای تحویل ویلای پیش ساخته در نظر گرفت. بسته به مدل پروژه، شرکت تولید کننده، هزینه ‌ها و متریال مورد استفاده، معمولاً ۳ تا ۴ ماه طول می‌کشد تا یک سازه پیش ساخت آماده شود.
البته ممکن است زمان ساخت کانکس ‌های پیش ساخته از این هم کمتر باشد و این به بستگی به مصالح مورد استفاده و کارخانه تولید کننده دارد. گاهی اوقات سفارش‌ های مشتریان به قدری زیاد است که نیاز به استفاده از تجهیزات مدرن و لوکس وجود دارد و همین باعث افزایش زمان تحویل می‌شود.

قیمت کانکس پیش ساخته چقدر است؟

قیمت کانکس پیش ساخته به فاکتور های متعددی بستگی دارد که از جمله آن ها می ‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • ابعاد و اندازه

هرچه ابعاد و اندازه یک کانکس بزرگ‌تر باشد، استفاده از مصالح مختلف نیز افزایش می‌یابد و همین می‌ تواند هزینه‌های بیشتری برای مشتریان در بر داشته باشد.

  • مصالح مورد استفاده

با توجه به نوع مصالح که برای ساخت کانکس‌ های پیشرفته به کار می ‌روند، هزینه ‌های ساخت تغییر می ‌کند. هرچه متریال مصرفی مرغوب‌تر باشند، قیمت آن ها بیشتر می ‌شود. اما در عوض دارای طول عمر بالایی خواهند بود.

تحویل کانکس پیش ساخته چقدر زمان می‌برد؟

با توجه به اینکه مراحل ساخت و تولید کانکس‌ های پیش ساخته بر اساس کاربرد ها و نوع طراحی آن ها متغیر است، نمی‌توان گفت دقیقاً چه مدت طول می ‌کشد تا این سازه‌ ها تحویل داده شوند. اما مواردی هستند که می ‌توانند بر زمان تحویل کانکس تأثیر داشته باشند.

  • نوع کانکس

هرچه نوع کانکس ساده‌تر باشد، تحویل آن سریع‌تر انجام می ‌شود به عنوان مثال ساخت کانکس ‌های ساده نهایتاً یک ماه طول می‌کشد. اما اگر شما یک کانکس ویلایی پیش ساخته یا خانه پیش ساخته با امکانات لوکس را سفارش دهید، قطعاً نمی ‌توان انتظار داشت که در عرض یک ماه آماده شود.

  • کاربرد کانکس پیش ساخته

هر کانکس با توجه به کاربردی که دارد، نیاز به مصالح و متریال گوناگونی دارد. به همین خاطر مدت زمان ساخت انواع کانکس با یکدیگر تفاوت دارد.

  • امکانات کانکس

هرچه امکانات مورد استفاده در کانکس بیشتر باشد زمان ساخت آن نیز طولانی می شود. به عنوان مثال اگر کانکس دارای آشپزخانه، سرویس بهداشتی و حمام باشد، نیاز به لوله کشی دارد. طراحی داخلی و استفاده از نما های گوناگون نیز برای ساخت کانکس در بازه‌ های زمانی متغیری، طراحی و ساخته می ‌شوند.

 

آیا کانکس پیش ساخته مقاومت لازم را در برابر بار های وارده دارد؟

بله در صورتی که از مصالح با کیفیت و مرغوب برای ساخت کانکس ‌های پیش ساخته استفاده شود، مقاومت کافی در برابر بار های وارده و شرایط آب و هوایی نامساعد را دارند. بسیاری از افراد از این کانکس‌ ها در مناطق شمالی کشور یا مناطق زلزله خیز استفاده می ‌کنند. اما توجه داشته باشید که اگر برای ساخت این کانکس ‌ها از استاندارد های لازم استفاده نشده باشد، نمی‌ توان مقاومت آن‌ ها را تضمین نمود. به همین خاطر باید حتماً به سراغ شرکت ‌های معتبری بروید که در این زمینه فعالیت می ‌کنند و از هیچ تلاشی برای مقاوم‌سازی و عایق کاری کانکس ‌های پیش ساخته فروگذار نمی ‌کنند.

ویژگی ‌های کانکس پیش ساخته بتنی MK-beton

شرکت MK-beton یکی از شرکت‌ های معتبر است که در زمینه طراحی کانکس ‌و کمپ پیش ساخته بتنی، استخر پیش ساخته و خانه‌ های چوبی پیش ساخته، فعالیت می ‌کند. این مجموعه همچنین در زمینه تولید ویلا های پیش ساخته نیز سوابق درخشانی دارد. کانکس ‌های تولید شده در این شرکت با استفاده از متریال با کیفیت و مقاوم ساخته می ‌شوند.
به همین خاطر تا سال‌ های سال قابل استفاده بوده و بدون هیچ گونه نگرانی می ‌توانید در هر شرایط آب و هوایی از آن ها استفاده کنید. در این مجموعه با توجه به سلیقه مشتریان، انواع سازه ‌های پیش ساخته با طراحی ‌های مدرن و امکانات مجهز، ساخته می شود. قیمت ‌های ارائه شده برای انواع کانکس پیش ساخته نیز در این شرکت بسیار مناسب است. زمان تحویل کانکس ‌های پیش ساخته نیز با توجه به توافقات انجام شده در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌ باشد.

کانکس بتنی - ام ک بتن

مشاوره طراحی و اجرای کانکس پیش ساخته بتنی MK-beton در استان‌های مختلف

با توجه به نیاز روز افزون جوامع برای ساخت سریع ساختمان ‌های مسکونی، اداری یا ویلایی، استفاده از کانکس ‌های پیش ساخته می ‌تواند جایگزین مناسبی باشد. در صورتی که قصد خرید یا سفارش این کانکس‌ ها را دارید، می ‌توانید با کارشناسان و مشاوران شرکت MK-beton تماس حاصل فرمایید. کارشناسان این مجموعه، آماده پاسخگویی به هم‌وطنان عزیزمان هستند.

امتیاز دهید
تیم تحریریه ام ک بتن

این محتوا توسط تیم مجرب تولید محتوا ام ک بتن تولید و منتشر شده است.

مقالات مرتبط


پرسش و پاسخ


نظر خود را درج کنید..

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *