خانه پیش ساخته LSF چیست؟

خانه پیش ساخته LSF چیست؟
  • تحریریه ام ک بتن
  • مقالات
  • مدت زمان خواندن مقاله: 15 دقیقه
  • 0 نظر
  • شناسه مقاله: 1154

قاب‌های فولادی سبک یکی از جدیدترین متریال‌ها برای سازه‌های پیش ساخته است. صنعت ساختمان‌های پیش ساخته دائما در حال پیشرفت است. در حالی که استفاده از فولاد در ساخت و ساز ممکن است انتخابی نوآورانه به نظر نرسد، پیشرفت‌های اخیر در فناوری مزایایی را به همراه داشته است. امروزه گزینه های مختلفی از جمله بتن و فولاد برای زیرساخت های ساختمانی وجود دارد. با پیشرفت تکنولوژی استفاده از فولاد بسیار راحت تر از قبل شده است. ساختمان های پیش ساخته LSF یکی از نوآوری‌های استفاده از قاب‌های فولادی سبک است که امروزه رواج یافته است. برای آشنایی بیشتر تا پایان مقاله با ما همراه باشید

منظور از خانه پیش ساخته LSF چیست؟

این نوع ساختمان‌ها به دلایلی از جمله کاهش زمان ساخت و هزینه‌های ساخت، افزایش کیفیت و دقت ساخت، کاهش تأثیرات منفی محیط زیستی و امکان تنوع بیشتر در طراحی و استفاده از فناوری‌های نوین مورد استفاده قرار می‌گیرند.
استفاده از این نوع ساختمان‌ها در برخی موارد می‌تواند به ساخت سریع‌تر و کارآمدتر ساختمان‌ها کمک کند و در عین حال بهبودهایی در زمینه محیط زیست و انرژی نیز به همراه داشته باشد.
این نوع از سازه در ساخت رستوران ها، هتل ها، ساختمان های اداری و یا مسکونی، مدارس و دانشگاه ها کاربرد دارد. ساخت و استفاده از این سازه های ساختمانی، در دهه 50 میلادی از کشورهایی نظیر آمریکا و کانادا شروع و در 1990 در دنیا فراگیر شد، تولید و ساخت این خانه های پیش ساخته از سال 1385 در ایران آغاز شده و تا کنون مورد استقبال بوده است.

مزایای خانه پیش ساخته LSF چیست؟

خانه‌های پیش‌ساخته ال‌اس‌اف دارای مزایای فراوانی هستند که برخی از آن ها را در ادامه مطرح می کنیم:

  • کاهش زمان ساخت:

ساخت و نصب این نوع ساختمان‌ها سریع‌تر از روش‌های ساخت سنتی است، زیرا اجزا و ماژول‌های ساختمانی، از قبل در کارخانه تولید و آماده می‌شوند، بنابراین نصب در محل به سرعت انجام می‌شود.

  • صرفه‌جویی در هزینه:

استفاده از فرآورده‌های پیش‌ساخته باعث می‌شود که هزینه‌های ساخت کمتر شود. این شامل صرفه‌جویی در کارکرد نیروی کار، کاهش زمان ساخت و هزینه‌های مربوط به مصالح ساختمانی است. برای اطلاع از قیمت خانه های پیش ساخته و پارامترهای تاثیرگذار بر کاهش هزینه ساخت مطالعه مقاله “قیمت خانه پیش ساخته چقدر است؟” را پیشنهاد می کنیم.

  • کیفیت بالا و دقت بیشتر:

ساخت در یک محیط کارخانه‌ای باعث افزایش کیفیت و دقت در ساخت اجزا می‌شود. علاوه بر این، استفاده از تکنولوژی‌های مدرن و کنترل دقیق کیفیت در هنگام تولید موجب ارتقاء کیفیت نهایی ساختمان می‌شود.

  • محیط زیست و پایداری:

این نوع ساختمان‌ها معمولاً منابع کمتری را مصرف می‌کنند و آثار کمتری بر محیط زیست دارند. همچنین می‌توانند از مواد با بازیافت بالا استفاده کنند.

  • انعطاف پذیری در طراحی:

با استفاده از ماژول‌های پیش‌ساخته، طراحی‌ها تنوع بیشتری دارند و می‌توانند به نیازهای مختلف و تغییرات درخواستی ساکنان و محیط ساختمان سازگار شوند.

  • کاهش پسماند ساختمانی:

با استفاده از فرآورده‌های پیش‌ساخته، تولید پسماند ساختمانی کاهش می‌یابد.

  • عایق صوتی و حرارتی:

سازه LSF قابلیت استفاده از مواد عایق صوتی و حرارتی برای عایق‌سازی دیواره‌ها را فراهم می‌کند. این عایق‌ها می‌توانند به طور موثر نفوذ صداها را کاهش دهند و از انتقال حرارت به خارج یا ورود حرارت از خارج به داخل ساختمان جلوگیری کنند. این امر منجر به بهبود راحتی و کیفیت زندگی در داخل ساختمان می‌شود و همچنین می‌تواند در صرفه‌جویی در مصرف انرژی برای سیستم‌های گرمایش و سرمایش ساختمان تأثیرگذار باشد.

  • افزایش عمر اقتصادی ساختمان:

سازه فولادی سبک (LSF) به دلیل سبک بودن و همچنین مقاومت بالا در برابر زلزله و حریق، باعث افزایش عمر اقتصادی ساختمان می‌شود. سازه‌های فولادی سبک دارای مقاومت بالا در برابر خوردگی و آسیب‌پذیری کمتری نسبت به سازه‌های سنتی هستند، بنابراین نیاز به تعمیر و نگهداری کمتری دارند. این موضوع منجر به کاهش هزینه‌های نگهداری و تعمیرات در طول عمر ساختمان می‌شود.

  • ضد زلزله بودن تا 8 ریشتر:

سازه LSF به دلیل خصوصیات مکانیکی برجسته فولاد، مقاومت بالایی در برابر زلزله دارد. این سازه‌ها قادرند نیرو زلزله را به طور موثری جذب و توزیع کنند، که منجر به کاهش خسارت‌های ناشی از زلزله و افزایش ایمنی ساکنین می‌شود.

مزایای خانه lsf - ام ک بتن

معایب خانه پیش ساخته LSF چیست؟

سازه های پیش ساخته در کنار مزایای غیر قابل انکار دارای معایبی نیز هستند که بهتر است شما با توجه به اهداف و چشم انداز خود برای پروژه ی ساخت و ساز در مورد آن تصمیم گیری کنید. مثل هر روش ساخت دیگری، سیستم ساخت خانه‌های پیش‌ساخته ال‌اس‌اف هم با برخی معایب همراه است که شامل موارد زیر می‌شود:

  • محدودیت‌های طراحی:

برخی از خانه‌های پیش‌ساخته ممکن است محدودیت‌هایی در طراحی داشته باشند. این محدودیت‌ها ممکن است ناشی از اندازه و شکل ماژول‌های استفاده شده یا محدودیت‌های حمل و نقل باشد.

  • هزینه حمل و نقل:

حمل و نقل ماژول‌های ساختمانی به محل نصب ممکن است هزینه‌بر باشد، به ویژه اگر مسیر حمل دشوار باشد یا فاصله زیادی بین کارخانه تولید و محل نصب وجود داشته باشد.

  • مسائل مربوط به نصب:

نیاز به نصب دقیق و استاندارد در محل مونتاژ این ساختمان‌ها می‌تواند چالش‌هایی ایجاد کند. ممکن است مسائل مربوط به زمین‌شناسی، اتصالات، و تأمین تمامیت ساختاری برای برخی از این سیستم‌ها وجود داشته باشد.

  • تأمین مواد و تجهیزات در محل نصب:

در برخی موارد، تأمین مواد و تجهیزات مورد نیاز برای نصب و راه‌اندازی خانه‌های پیش‌ساخته در محل ممکن است چالش‌هایی داشته باشد.

  • محدودیت‌های سفارشی سازی:

در مقایسه با ساختمان‌های سنتی، ممکن است امکانات سفارشی سازی در خانه‌های پیش‌ساخته ال‌اس‌اف کمتر باشد. این مسئله ممکن است برخی افراد را از استفاده این سیستم‌ها منصرف کند.

  • عدم استفاده در ساختمان های بلند:

از این سازه ها در ساختمان هایی با طبقات زیاد نمی شود استفاده کرد.

  • ایجاد سر و صدا:

بر اثر انقباض و انبساط سازه ممکن است سر و صدا ایجاد شود که باعث مزاحمت می شود.

  • نیروی کار متخصص:

برای نصب این سازه به نیروی کار متخصص نیاز است که امکان دارد در تمام مناطق کشور در دسترس نباشد.
با این حال، تکنولوژی‌ها و فناوری‌های پیشرفته ممکن است این مشکلات را کاهش دهند و از مزایای خانه پیش‌ساخته برای ساختمان‌سازان و مالکان ملک بهره برده شود.

طول عمر خانه های پیش ساخته LSF چند سال است؟

عمر مفید هر سازه ی ساختمانی به عوامل مختلفی بستگی دارد که یکی از مهم ترین عوامل می تواند مصالح به کار رفته در آن سازه باشد. عمر مفید خانه‌های پیش‌ساخته ال‌اس‌اف ممکن است متفاوت باشد و به عوامل مختلفی همچون مواد ساخت، کیفیت ساخت، نوع محیط و شرایط آب و هوایی، نگهداری و تعمیرات و شرایط استفاده بستگی دارد.با توجه به این مسائل، برخی خانه‌های پیش‌ساخته می‌توانند دارای عمر مفید مشابه یا حتی بیشتری نسبت به ساختمان‌های سنتی باشند، زیرا تولید در محیط کنترل شده و استفاده از مواد با کیفیت ممکن است ساختمان را مقاوم‌تر کند.
به طور معمول، اگر نگهداری و تعمیرات به موقع انجام شود، خانه‌های پیش‌ساخته ال‌اس‌اف می‌توانند دوره عمر طولانی‌تری داشته باشند. برخی تولیدکنندگان و توسعه‌دهندگان این نوع ساختمان‌ها ادعا می‌کنند که می‌توانند عمر مفید حداقل ۵۰ تا ۱۰۰ سال را داشته باشند، البته با رعایت نگهداری منظم و استفاده صحیح. اما دقت کنید که این مقادیر به شرایط خاص هر پروژه و شرایط محلی بستگی دارد و ممکن است متفاوت باشد.

عوامل متعددی ممکن است باعث کاهش عمر مفید خانه‌های پیش‌ساخته شوند. این عوامل عبارتند از:

  • کیفیت مواد ساخت:

استفاده از مواد با کیفیت پایین یا موادی که در برابر عوامل محیطی مقاومت کمتری داشته باشند، می‌توانند باعث کاهش عمر مفید ساختمان شوند.

  • نقص‌های ساختاری:

هر گونه نقص در فرآیند تولید یا اتصالات می‌توانند باعث کاهش استحکام و پایداری ساختمان شوند.

  • نادرستی در نصب:

اگر نصب ساختمان پیش‌ساخته به درستی انجام نشود و نقص‌هایی در نصب رخ دهد، می‌تواند به کاهش عمر مفید آن انجامد.

  • عوامل زیستی و محیطی:

شرایط محیطی نظیر رطوبت، تغییرات دما، زلزله و عوامل زیستی مانند پوسیدگی یا حملات حشرات نیز می‌توانند عمر مفید ساختمان را کاهش دهند.

  • نقص در نگهداری و تعمیرات:

عدم انجام نگهداری و تعمیرات منظم و به موقع نیز می‌تواند باعث کاهش عمر مفید ساختمان شود.

  • تغییرات در محیط و نیازهای ساکنان:

اگر نیازها و تغییرات ساکنان باعث استفاده نادرست یا سایر تغییرات در ساختمان شوند، ممکن است عمر مفید آن کاهش یابد.
با توجه به موارد گفته شده انتخاب مواد با کیفیت، نصب صحیح، نگهداری و تعمیرات دقیق و استفاده متناسب با مقررات و راهنمایی‌های تولیدکننده می‌تواند به عمر مفید بیشتری برای خانه‌های پیش‌ساخته کمک کند.

تفاوت خانه پیش ساخته LSF با خانه پیش ساخته بتنی چیست؟

جنس مصالح:

  • خانه‌های پیش‌ساخته ال‌اس‌اف:

این نوع از ساختمان‌ها از فولاد یا فولاد گالوانیزه و سیستم‌های کامپوزیت فلز-ساختمانی ساخته می‌شوند.

  • خانه‌های پیش‌ساخته بتنی:

مصالح بتنی از جمله بلوک‌های ساخته شده از بتن یا پنل‌های بتنی برای ساخت خانه پیش ساخته بتنی استفاده می‌شود.

روش ساخت:

  • خانه‌های پیش‌ساخته ال‌اس‌اف:

این نوع ساختمان‌ها از اجزا پیش‌ساخته استفاده می‌کنند که در کارخانه تولید و سپس به محل نصب منتقل می‌شوند.

  • خانه‌های پیش‌ساخته بتنی:

ساختمان‌های بتنی ممکن است به صورت پیش‌ساخته باشند اما معمولاً به محل ساخت و نصب مواد بتنی و اجزا نیاز دارند.

وزن و ظرفیت تحمل:

  • خانه‌های پیش‌ساخته ال‌اس‌اف:

ساختمان‌های ال‌اس‌اف معمولاً سبک‌تر هستند و می‌توانند وزن کمتری داشته باشند.

  • خانه‌های پیش‌ساخته بتنی:

این نوع ساختمان‌ها معمولاً سنگین‌تر هستند و وزن بیشتری دارند.

زمان ساخت:

  • خانه‌های پیش‌ساخته ال‌اس‌اف:

به طور کلی زمان ساخت کوتاه‌تری دارند زیرا اجزا پیش‌ساخته در کارخانه آماده می‌شوند.

  • خانه‌های پیش‌ساخته بتنی:

معمولاً نیاز به زمان بیشتری برای ساخت و نصب دارند.

تفاوت خانه پبش ساخته بتنی و lsf - ام ک بتن

تفاوت خانه پیش ساخته LSF با خانه پیش ساخته ساندویچ پانل چیست؟

برای دانستن تفاوت سازه LSF و خانه ی پیش ساخته پانل ابتدا باید با هر دو سازه کمی آشنا شویم. در سطرهای بالاتر با خانه پیش ساخته LSF آشنا شدید. حال می خواهیم سازه ی ساندویچ پانل را مختصر معرفی کنیم. ساندویچ پانل یا کانکس را از نظر فنی می توان نوعی خانه ی پیش ساخته در نظر گرفت چرا که این سازه مانند سازه LSF، قطعات آن در کارخانه نصب و در مکان مورد نظر اجرا می شود. البته این دو سازه تفاوت های عمده ای در وزن، ضخامت، روش ساخت، جنس مصالح و عایق حرارتی و صوتی با یکدیگر دارند.

جنس مصالح:

  • خانه‌های پیش‌ساخته ال‌اس‌اف (LSF) :

از فولاد یا فولاد گالوانیزه به عنوان اجزای اصلی ساختمان استفاده می‌کنند.

  • خانه‌های پیش‌ساخته ساندویچ پانل:

از پانل‌های دو لایه با مواد مختلف (به طور معمول فولاد یا آلومینیوم) و لایه‌های عایق حرارتی (مانند پلی‌استایرن یا فوم‌های PU) به عنوان اجزای اصلی استفاده می‌کنند.

روش ساخت:

  • خانه‌های پیش‌ساخته ال‌اس‌اف (LSF) :

از ماژول‌های فولادی یا سیستم‌های فلز-ساختمانی پیش‌ساخته تشکیل شده و سپس به محل نصب منتقل می‌شوند.

  • خانه‌های پیش‌ساخته ساندویچ پانل:

از پانل‌های دو لایه که حاوی لایه‌های عایق حرارتی هستند پیش‌ساخته می‌شوند و سپس به محل نصب منتقل می‌شوند.

عایق حرارتی و صوتی:

  • خانه‌های پیش‌ساخته ال‌اس‌اف (LSF) :

بستگی به طراحی و مصالح استفاده شده، عایق حرارتی و صوتی در این ساختمان‌ها ممکن است به صورت جداگانه اضافه شود.

  • خانه‌های پیش‌ساخته ساندویچ پانل:

از پانل‌های دو لایه با عایق حرارتی و صوتی موجود درون آن‌ها استفاده می‌کنند که این اجزا به صورت یکپارچه در پانل هستند.

وزن و ضخامت:

  • خانه‌های پیش‌ساخته ال‌اس‌اف (LSF) :

ممکن است به صورت عمودی یا افقی تشکیل شوند و معمولاً ضخامت کمتری دارند.

  • خانه‌های پیش‌ساخته ساندویچ پانل:

ضخامت بیشتری دارند و معمولاً به صورت پانل‌های بسیاری از جنس‌های مختلف تولید می‌شوند.
هر دو نوع ساختمان پیش‌ساخته ویژگی‌ها و مزایای خودشان را دارند. انتخاب بین این دو نوع معمولاً بر اساس نیازهای خاص پروژه و شرایط محلی انجام می‌شود.

مراحل ساخت خانه شکل پیش ساخته LSF چگونه است؟

ساخت خانه‌های پیش‌ساخته ال‌اس‌اف به مراحل مشخص و دقیقی از تولید تا نصب در محل نیاز دارد. در ابتدا، طراحی ساختمان با استفاده از نرم‌افزارهای مرتبط و به کمک مهندسان و طراحان متخصص صورت می‌گیرد. سپس، مواد اولیه مورد نیاز برای ساخت اجزا و ماژول‌های ساختمانی انتخاب و آماده می‌شوند. در مرحله بعدی، اجزا و ماژول‌های ساختمانی در کارخانه تولید و آماده می‌شوند. این اجزا شامل پانل‌های فولادی و سیستم‌های کامپوزیت فلز-ساختمانی هستند که به صورت پیش‌ساخته و با دقت بالا تولید می‌شوند.
بعد از تولید اجزا، ماژول‌ها به محل نصب منتقل می‌شوند. در اینجا، اجزا با دقت و استاندارد بالا در کنار هم می‌آیند و توسط تیم‌های متخصص نصب می‌شوند. این مرحله علاوه بر دقت فنی، نیازمند بررسی دقیق شرایط محیطی و ارتباطات اجتماعی است. پس از نصب کامل اجزا و اتصالات، مراحل تکمیلی مانند نصب سیستم‌های الکتریکی، سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی و دیگر سیستم‌های مرتبط ادامه می‌یابد. در نهایت، ساختمان آماده استفاده می‌شود و این مراحل دقیق و بدون مشکلات به دلیل کنترل دقیق و استاندارد در هر مرحله، می‌تواند به بهبود عملکرد و کیفیت نهایی ساختمان کمک کند. در ادامه برای آشنایی با مراحل ساخت ویلای پیش ساخته ال اس اف و مراحل اجرای آن می توانید به مطالعه مقاله “ویلا پیش ساخته LSF” بپردازید.

ساخت خانه پیش ساخته LSF چقدر طول می‌کشد؟

مدت زمان ساخت خانه‌های پیش‌ساخته ال‌اس‌اف، به موارد متغیری وابسته است و عوامل زیادی می‌توانند بر طول زمان ساخت تأثیر بگذارند. برخی از این عوامل عبارتند از:

  • اندازه و پیچیدگی ساختمان:

ساختمان‌های بزرگ‌تر یا پیچیده‌تر نیازمند زمان بیشتری برای تولید و نصب هستند.

  • توان تولید کارخانه:

ظرفیت تولید کارخانه‌ها و سیستم‌های تولید پیش‌ساخته نقش مهمی در مدت زمان ساخت دارند.

  • شرایط جوی:

شرایط آب و هوایی می‌توانند مدت زمان نصب را تحت‌تأثیر قرار دهند.

  • نوع نصب:

نحوه نصب و اجرای ساختمان، از جمله توان کاری تیم نصب، میزان دقت و تمهیدات ایمنی، می‌توانند زمان را تحت‌تأثیر قرار دهند.
معمولاً ساخت خانه پیش‌ساخته ال‌اس‌اف می‌تواند به طور متوسط از چند هفته تا چند ماه زمان ببرد. این زمان ممکن است با توجه به شرایط محیطی، ابعاد و پیچیدگی ساختمان، و توانایی‌های تولیدی کارخانه‌ها متغیر باشد.

خانه های پیش ساخته LSF در چه متراژهایی تولید می شوند؟

خانه‌های پیش‌ساخته ال‌اس‌اف معمولاً در متراژهای مختلفی از ساختمان‌های کوچک تا ساختمان‌های بزرگ‌تر تولید می‌شوند. سازه LSF میتواند به عنوان منزل مسکونی در ابعاد 50 تا 200 متر مربع، ساختمان های تجاری یا اداری از ساختمان های کوچک مغازه ای تا ساختمان های بزرگتر برای شرکت ها و ادارات و یا ساختمان های صنعتی بزرگ به عنوان انبار و کارخانه های صنعتی مورد استفاده قرار گیرد.

قیمت خانه پیش ساخته LSF چقدر است؟

قیمت خانه‌های پیش‌ساخته ال‌اس‌اف می‌تواند بسیار متغیر باشد و به عوامل زیادی بستگی دارد که شامل موارد زیر است:

  • اندازه و متراژ ساختمان:

خانه‌های پیش‌ساخته ال‌اس‌اف در اندازه‌ها و متراژهای مختلفی تولید می‌شوند و قیمت بر اساس متراژ و اندازه متفاوت است.

  • طراحی و امکانات:

طرح و طراحی داخلی، امکانات موجود و اضافی شامل تجهیزات الکتریکی، گرمایش و سرمایش، پنجره‌ها، و امکانات دیگر نیز بر قیمت تأثیرگذار است.

  • کیفیت مصالح و ساختار:

استفاده از مصالح با کیفیت بالا، استانداردهای ساخت و تولید، و کیفیت ساختاری ساختمان تأثیر مستقیمی بر قیمت دارد.

  • محل و شرایط بازار:

محل قرارگیری کارخانه تولید، نیازمندی‌های بازار محلی، هزینه‌های حمل و نقل و فرآیند نصب نیز بر قیمت تأثیرگذارند.

  • متریال‌ها و امکانات خاص:

استفاده از متریال‌های خاص و امکانات سفارشی شده توسط مشتری نیز می‌تواند قیمت را افزایش دهد.
بنابراین، قیمت خانه پیش‌ساخته ال‌اس‌اف بستگی به این عوامل دارد و به طور کلی می‌تواند از متر مربعی یا واحد به واحد برای متراژهای مختلف و با توجه به امکانات و شرایط خاص متغیر باشد. برای دقیق‌تر دانستن قیمت، مشاوره با تولیدکنندگان یا متخصصان در این زمینه توصیه می‌شود.

تحویل خانه پیش ساخته LSF چقدر زمان می برد؟

خانه های پیش ساخته از منظر گوناگون برتری خود را نسبت به سازه های معمولی ثابت کرده است. یکی از عواملی که باعث برتری سازه های پیش ساخته فلزی  می شود مدت زمان تحویل ساخت آن است.

  • اندازه و پیچیدگی ساختمان:

ابعاد و پیچیدگی ساختمان مستقیماً بر مدت زمان تحویل تأثیر می‌گذارند. ساختمان‌های بزرگتر یا پیچیده‌تر ممکن است زمان بیشتری برای تولید و حمل به محل نیاز داشته باشند.

  • ظرفیت تولید کارخانه:

ظرفیت و کارایی کارخانه سازنده نیز نقش مهمی در تحویل سریع خانه پیش ساخته دارد. کارخانه‌های با تجهیزات پیشرفته و فرآیندهای بهینه‌شده، معمولاً زمان تحویل را کاهش می‌دهند.

  • نقل و انتقال:

سیستم حمل و نقل از کارخانه به محل نصب نیز تأثیرگذار است. اگر امکانات حمل از نوعی بهتر و سریع‌تر فراهم باشد، مدت زمان تحویل کاهش می‌یابد.

  • سفارشات پیش‌فرض و استاندارد سازی:

موجود بودن ساختمان‌های آماده با ابعاد استاندارد و سفارشات پیش‌فرض می‌تواند زمان تحویل را کاهش دهد. در صورتی که سفارشات خاص و پیچیده باشند، زمان تحویل ممکن است افزایش یابد.

  • شرایط جوی:

شرایط هوایی نیز می‌توانند تحویل را تأثیرگذار سازند. شرایط جوی نامساعد ممکن است موجب تأخیر در حمل و نقل شود.
به طور کلی، با توجه به تایید نقشه‌های طراحی معماری و طراحی سازه‌ها، پیش‌بینی می‌شود که برای ساخت اسکلت و ساختمان کامل برای هر ۱۰۰ متر مربع زیربنا، زمان لازم برای تحویل کلیدی تا ۴۰ روز کاری باشد.

تحویل خانه پیش ساخته lsf- ام ک بتن

آیا خانه پیش ساخته LSF مقاومت لازم را در برابر زلزله دارد؟

برای پاسخ به این سوال باید گفت که سبک بودن سیستم ساختمان سازی ال اس اف آن را در برابر زلزله با قدرت تخریب 6 ریشتر به بالا مقاوم کرده است؛ وزن این سازه ها تا 30 برابر پایین تر از سازه های بتنی است و بخاطر اینکه قدرت تخریب زلزله رابطه ی مستقیمی با وزن ساختمان دارد، عملکرد LFS مطلوب است. در صورتیکه در روش سنتی بالا بودن وزن مصالح ساختمانی باعث قدرت تخریب بسیار بالای آن و هدر رفت منابع و متضرر شدن نیروی انسانی می شود.

آیا اجرای خانه‌ پیش ساخته LSF نیاز به مجوز از شهرداری دارد؟

قوانین ساخت خانه‌های پیش‌ساخته بسته به نوع مصالح و نوع خانه پیش‌ساخته متفاوت است. در ابتدا، برای ساخت یک خانه پیش‌ساخته، باید قوانین مربوطه را رعایت کرده و مجوز و پروانه ساخت کسب کنید. در حالت کلی، برای خانه‌های پیش‌ساخته با متراژ کمتر از ۴۰ متر مربع، نیازی به هیچگونه مجوزی نیست. اما برای متراژهای بزرگتر، شما باید تمامی مجوزها را از شهرداری و مراکز ذینفع گرفته و رعایت کنید. هدف از مجوز ساخت برای خانه ها از طرف شهرداری، نظارت بر روند ساخت و ساز و ایمنی خانه های در حال ساخت است. خانه های پیش ساخته که به دو نوع قابل حمل و غیر قابل حمل تقسیم می شوند؛ خانه های پیش ساخته ی غیر قابل حمل که در یک مکان مشخص ساکن می ماند و ساخته می شوند باید از شهرداری مجوز و پروانه ساخت دریافت کنند زیرا قرار است در یک مکان باقی بمانند و حتی پی ریزی و فونداسیون آن مثل خانه های سنتی خواهد بود.

جمع بندی

در این مقاله به بررسی خانه های پیش ساخته ی LSF و معایب و مزایای آن و تفاوت آن با دیگر سازه های پیش ساخته و همچنین صنعت ساخت سنتی پرداختیم؛ خانه‌های پیش‌ساخته LSF گزینه‌ای عالی برای افرادی هستند که به دنبال یک راه سریع، مقاوم و مقرون به صرفه برای ساخت خانه می‌باشند. این سازه‌ها مزایای زیادی نسبت به سازه‌های سنتی دارند و می‌توانند برای طیف گسترده‌ای از پروژه‌ها استفاده شوند. این سازه‌ها سریع و آسان ساخته می‌شوند و می‌توانند به راحتی با نیازهای فردی سازگار شوند.

5/5 - (1 امتیاز)
تیم تحریریه ام ک بتن

این محتوا توسط تیم مجرب تولید محتوا ام ک بتن تولید و منتشر شده است.

مقالات مرتبط


پرسش و پاسخ


نظر خود را درج کنید..

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *